Cumhuriyet tarafından kontrol edilen ABD Senatosu kongre normlarına meydan okudu ve Perşembe günü, 2035 yılına kadar yeni benzinli arabaların satışını etkili bir şekilde yasaklayacak bir kural da dahil olmak üzere Kaliforniya'nın ilerici araç emisyon standartlarını iptal etmek için oy kullandı.
51-44 oylamada Senato, Kaliforniya'yı ve Demokratik liderliğindeki devletlerin bir koşulunu yeni yolcu araçlarının satışı için sıfır emisyon gereksinimlerini uygulamalarını sağlayan bir Biden dönemi feragatini bozdu. Birkaç saatlik tartışma ve tanıklıktan sonra, yasa koyucular Kaliforniya'daki elektrikli araç satışlarını ve liderliğini takip etmeyi seçen yaklaşık bir düzine başka eyaletin büyük ölçüde azalmasını ve hava kirliliğini ve gezegen ısınan karbon emisyonlarını kuyruklu bir şekilde azaltmayı amaçlayan bir dönüm noktası düzenlemesini gerçekleştirdiler.
2022 yılında Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu tarafından yürürlüğe giren ve Aralık 2024'te Biden yönetiminin Çevre Koruma Ajansı tarafından federal bir feragat verdi, otomobil üreticilerinin bir sonraki Aralık ayında California bayilerine artan bir yüzdesi satmasını gerektiriyordu. Gelecek yıldan itibaren kural, California bayilerine sağlanan tüm yeni araçların% 35'inin sıfır emisyonlu araçlar veya eklenti melezleri olmasını zorunlu kılacaktı. 2035 yılına kadar, eyalet çapında yeni, sadece gazlı otomobillerin satışını yasaklayacaktı.
Kuralı geçersiz kılarak, Cumhuriyetçi senatörler Kaliforniya'nın en iddialı çevre politikalarından birini damgaladı ve daha geniş bir şekilde devletin kötü şöhretli sağlıksız hava kalitesiyle mücadele etmek için araç standartlarını yürürlüğe koyma yetkisine meydan okudu. Tedbir Başkan Trump tarafından kanunla imzalanır ve yaklaşan yasal zorluklardan kurtulursa, oy, devletin Güney Kaliforniya'daki federal duman standartlarına uyma ve Kaliforniya'nın kendi iddialı iklim hedeflerini karşılama çabalarına bir darbe zararı olarak hizmet edecektir.
California Hava Kaynakları Kurulu'na göre, sıfır emisyon gereksinimlerinin 2040 yılına kadar yaklaşık 70.000 ton duman oluşturma emisyonu ve 4.500 ton kurum çapında eyalet çapında ortadan kaldırılması bekleniyordu. Ayrıca 395 milyon metrik ton karbon emisyonunun salınmasını önlemesi bekleniyordu – kabaca yılda 100 kömür santrali tarafından salınan miktar.
Oylamadan önce Sen. Adam Schiff (D-Calif.) Bu kuralı geçersiz kılınmanın ve Kaliforniya'nın düzenleyici gücünün sıyrılmasının eyalet genelinde ciddi sağlık etkileri olacağı konusunda uyardı.
“Gelecek için zehir tohumu ekiyoruz,” dedi Schiff. “Daha fazla astım ve daha fazla hastalık ve daha fazla hastaneye yatış ve daha fazla ölüm olacak tohumlar. Bugün burada tartıştığımızın kasvetli ama açık gerçekliği.”
Ancak Cumhuriyetçiler, Kaliforniya'nın sıfır emisyon gereksinimlerinin Amerikan otomobil endüstrisini sakatlamak ve araba alıcıları için seçenekleri önemli ölçüde sınırlamakla tehdit ettiğini savundular.
Sen. John Barrasso (R-Wyo.) Salı günü ABD Capitol'un katındaki bir kürsüye “Demokratlar, Amerika'daki gazla çalışan araçları ortadan kaldırma hayallerine sahip” dedi. “Bu ülkede araba kullanan her erkek ve kadına elektrikli araçları zorlamak istiyorlar. Cumhuriyetçiler bu Demokrat elektrikli araç fantezisini sona erdirmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanmaya hazır.”
Ayrı oylarda, Cumhuriyetçiler ayrıca eyaletin ağır hizmetli kamyon filosunun temizleyici motorları ve artan sıfır emisyonlu araç yüzdesini benimsemesini gerektiren ek Kaliforniya temiz hava kurallarını da geri döndürdüler.
Cumhuriyetçiler, Hükümet Hesap Verebilirlik Ofisi ve Senato Parlamenterinin, feragatlerin Kongre İnceleme Yasası ile devrilmeyeceği uyarılarına rağmen, yasa koyucuların önceki bir cumhurbaşkanlığı yönetiminin azalan günlerinde kabul edilen federal kuralları denetlemesine ve potansiyel olarak engellemesine izin veren bir yasa.
Senato Kurallar ve İdare Komitesi'nin sıralama üyesi olan Senatör Alex Padilla (D-Calif.), Oylamanın Kongre İnceleme Yasası'nın göze çarpan bir kötüye kullanımı olduğunu söyledi. Senato Cumhuriyetçileri California'nın araç emisyon standartlarını devirmek için oy kullanması halinde, ABD Çevre Koruma Ajansı'na dört Trump adayı için onay sürecini engellemek veya geciktirmekle tehdit etti.
Padilla, “Cumhuriyetçilerin Kaliforniya'nın kendi araç emisyon standartlarımızı belirlememize izin veren feragatlerini iptal etmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanarak California'nın sakinlerimizin sağlığını koruma yeteneğini zayıflatmak için yarım yüzyıl emsalini devirmek istedikleri anlaşılıyor” dedi. “Cumhuriyetçiler, büyük petrol endüstrisinin zenginliğini bileşenlerimizin sağlığı üzerine koyuyor gibi görünüyor.”
Birçoğu Kaliforniya'nın emisyon standartlarını destekleyerek yıllar geçiren çevre savunucuları, oydaki hayal kırıklığını dile getirdiler.
Amerikan Akciğer Assn için ülke çapında temiz hava savunuculuğunun kıdemli direktörü Will Barrett, “Bu, Temiz Hava Yasası kapsamında verilen onlarca yıl süren halk sağlığı korumalarına büyük bir darbe” dedi. “California ve Temiz Hava Yasası feragatlerine dayanan diğer tüm eyaletlerin her zamankinden daha önemlidir.
Tarihsel olarak kötü hava kalitesi nedeniyle, Kaliforniya, 1966'da ülkenin ilk kuyruk borusu emisyon standartlarını yürürlüğe koyan temiz otomobil politikasında bir yenilikçi olmuştur. Kaliforniya daha sonra, Temiz Hava Yasası kapsamındaki federal hükümetten daha katı olan araç emisyon standartlarını benimseme konusunda özel otorite verildi. Ancak devlet, herhangi bir kuralın uygulanabilir olması için ABD EPA'dan federal bir feragat aramalıdır.
O zamandan bu yana, devlet hava kirliliğini ve gezegen ısınan sera gazlarını azaltmak için düzinelerce kural çıkardı. Padilla, bu kuralların büyük ölçüde Los Angeles'ta büyüdüğü kalıcı bir tehdit olan akciğer saldırgan dumanı hafifletmek için olduğunu vurguladı.
Padilla, “Oldukça düzenli olarak, San Fernando Vadisi'ne yerleşen dumanın yoğunluğu ve tehlikeleri nedeniyle ilkokuldan eve gönderildik” dedi. “Bu güne kadar çok fazla Kaliforniyalı için durum böyle. Ama onlarca yıl önce Kongre'nin hem Kaliforniya’nın eşsiz hava kalitesi zorluklarını hem de teknik yaratıcılığını tanımasının ve Kaliforniya'nın bu konuda bir şeyler yapması için özel otorite vermesinin nedeni bu.”
Muazzam ekonomisi ve nüfusu nedeniyle, otomobil üreticileri Kaliforniya kurallarına uydular. Buna ek olarak, Demokrat liderliğindeki birçok devlet, California'nın otomobil emisyon kurallarına uymayı seçti, önce daha fazla motor yapmak için otomobil şirketlerine daha fazla baskı uyguladı ve daha sonra daha fazla elektrikli araç üretti.
Kaliforniya, sıfır emisyonlu araç satışlarında ülkeye liderlik ediyor. California Enerji Komisyonu'na göre, 2023 ve 2024'te Kaliforniya'da satılan yeni otomobillerin yaklaşık% 25'i sıfır emisyonu veya eklenti hibritleriydi. Bu yıl, sıfır emisyonlu araç satışlarının payı biraz düştü ve hafif hizmet araç satışlarının sadece% 23'ünü oluşturdu.
Ancak Gelişmiş Temiz Otomobil II kuralı, önümüzdeki yıl üretici satışlarında bir sıçrama gerektirecek ve araç satıcısına en az% 35'i sıfır emisyon veya eklenti hibritleri olarak verilen araç satıcısına tedarik edecektir.
Ulusal Otomobil Bayileri Assn Başkanı Mike Stanton, elektrikli araçlara yönelik tüketici talebinin kısmen, güvenilir olmayan şarj altyapısı nedeniyle Kaliforniya'nın gereksinimlerinin çok altına düştüğünü iddia etti.
Stanton, California Hava Kaynakları Kurulu'na atıfta bulunarak Senatörlere yazdığı bir mektupta “Gaz ve hibrit otomobilleri yasaklamak, seçilmemiş bir devlet ajansı değil, Kongre tarafından kararlaştırılması gereken ulusal bir konudur” diye yazdı.
Çevre grupları, California'nın eşsiz hava kalitesi sıkıntılarını çözmek için sıfır emisyon gereksinimlerinin çok önemli olduğunu savunarak şiddetle aynı fikirde değildi. Diğer eyaletlerin bu standartları benimsemesine gerek olmadığını vurguladılar, ancak elektrikli araçlar, gaz ihtiyacını ortadan kaldırarak yerli üretimi artırmaya ve sürücülerden tasarruf sağlayabilir.
Doğal Kaynaklar Savunma Konseyi başkanı Manish Bapna, “Bu oy, Astım, Akciğer Hastalığı ve Kalp Koşullarına neden olan kirliliğe yönelik yasal otoriteye benzeri görülmemiş ve pervasız bir saldırıdır” dedi. “Büyük petrolden milyonlarca dolarlık bir lobi kampanyasından sonra, Cumhuriyetçiler, devletlerin sakinlerinin değerlerini ve çıkarlarını yansıtan önlemleri en iyi şekilde yürürlüğe koyabileceği uzun zamandır devam eden görüşlerini kolayca attılar.”
Şubat ayında EPA yöneticisi Lee Zeldin, Biden dönemi feragatlerini Kongre'ye getirdi ve gözden geçirilmeyen federal kurallar olduklarını öne sürdü. Bununla birlikte, California'nın devletin araç emisyon standartlarından feragat edilmesi Kongre'den önce gözden geçirilmemiştir, çünkü bunlar büyük ölçüde idari emir olarak kabul edilmiştir.
Temsilciler Meclisi bu ay Senato'ya karar vermek için oy kullandı. California Temsilcileri George Whitesides (D-Agua Dulce) ve Lou Correa (D-Santa Ana) dahil olmak üzere otuz beş demokratik milletvekili Cumhuriyetçilik çoğunluğuna katıldı.
Senato'da, 51-44 oyu büyük ölçüde parti çizgileri boyunca bölünmüştü, ancak eyaleti büyük üç otomobil üreticisine ev sahipliği yapan Senatör Elissa Slotkin (D-Mich.) Cumhuriyetçilere oy verdi.
Muhafazakar yasa koyucular daha sonra California'nın gelişmiş temiz kamyonlar kuralını yürürlükten kaldırmaya yönelttiler, bu da 2035 yılına kadar önemli bir yüzdesi orta ve ağır hizmet kamyon satışlarının sıfır emisyonu gerektirecekti. Ayrıca yeni ağır araçlar için daha temiz motor standartlarını ve gerekli garantileri belirleyen bir kuralı sonlandırdılar.
Uzmanlar, Senato oyunun kongre prosedürleri için kalıcı etkileri olabileceğini söylüyor.
California otomobil emisyon standartlarını devirmek için Senato Cumhuriyetçileri, gelen bir Kongre'nin önceki cumhurbaşkanlığı yönetiminin sonuna kadar onaylanan büyük federal kuralları iptal etmesine izin veren 1996 yasası olan Kongre İnceleme Yasası'nı tartışmalı olarak çağırdı. Bu süreç, federal yasa koyucuların bir muhalefeti atlamasına izin verir ve tipik 60 oy yerine federal kuralları yürürlükten kaldırması için sadece basit bir çoğunluk gerektirir.
Bununla birlikte, partizan olmayan bir hükümet gözlemcisi olan Devlet Hesap Verebilirlik Ofisi, Kaliforniya emisyon standartları için federal feragatin Kongre İnceleme Yasası'na tabi olmadığını, çünkü federal feragat teknik olarak bir kural olmadığını; Bu bir sipariş. Kongre organına partizan olmayan bir danışman olan Senato Parlamenter, bu yorumu onayladı ve Senato'nun Kaliforniya'dan feragat etmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanamayacağına karar verdi.
Senato oyu, parlamenterlerin kararına meydan okudu ve çarpıcı bir kongre normlarını azalttı.
Padilla, Cumhuriyetçi senatörlerin kararının tehlikeli bir emsal belirleyecek bir “nükleer seçenek” anlamına geldiğini söyledi.
“Eski atasözü 'etrafta dolaşan şey geliyor' diyor. “Demokratların bir kez daha sürücü koltuğunda, çoğunlukta bir kez daha olması çok uzun sürmeyecek. Ve bu olduğunda tüm bahisler kapalı olacaktı.”
51-44 oylamada Senato, Kaliforniya'yı ve Demokratik liderliğindeki devletlerin bir koşulunu yeni yolcu araçlarının satışı için sıfır emisyon gereksinimlerini uygulamalarını sağlayan bir Biden dönemi feragatini bozdu. Birkaç saatlik tartışma ve tanıklıktan sonra, yasa koyucular Kaliforniya'daki elektrikli araç satışlarını ve liderliğini takip etmeyi seçen yaklaşık bir düzine başka eyaletin büyük ölçüde azalmasını ve hava kirliliğini ve gezegen ısınan karbon emisyonlarını kuyruklu bir şekilde azaltmayı amaçlayan bir dönüm noktası düzenlemesini gerçekleştirdiler.
2022 yılında Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu tarafından yürürlüğe giren ve Aralık 2024'te Biden yönetiminin Çevre Koruma Ajansı tarafından federal bir feragat verdi, otomobil üreticilerinin bir sonraki Aralık ayında California bayilerine artan bir yüzdesi satmasını gerektiriyordu. Gelecek yıldan itibaren kural, California bayilerine sağlanan tüm yeni araçların% 35'inin sıfır emisyonlu araçlar veya eklenti melezleri olmasını zorunlu kılacaktı. 2035 yılına kadar, eyalet çapında yeni, sadece gazlı otomobillerin satışını yasaklayacaktı.
Kuralı geçersiz kılarak, Cumhuriyetçi senatörler Kaliforniya'nın en iddialı çevre politikalarından birini damgaladı ve daha geniş bir şekilde devletin kötü şöhretli sağlıksız hava kalitesiyle mücadele etmek için araç standartlarını yürürlüğe koyma yetkisine meydan okudu. Tedbir Başkan Trump tarafından kanunla imzalanır ve yaklaşan yasal zorluklardan kurtulursa, oy, devletin Güney Kaliforniya'daki federal duman standartlarına uyma ve Kaliforniya'nın kendi iddialı iklim hedeflerini karşılama çabalarına bir darbe zararı olarak hizmet edecektir.
California Hava Kaynakları Kurulu'na göre, sıfır emisyon gereksinimlerinin 2040 yılına kadar yaklaşık 70.000 ton duman oluşturma emisyonu ve 4.500 ton kurum çapında eyalet çapında ortadan kaldırılması bekleniyordu. Ayrıca 395 milyon metrik ton karbon emisyonunun salınmasını önlemesi bekleniyordu – kabaca yılda 100 kömür santrali tarafından salınan miktar.
Oylamadan önce Sen. Adam Schiff (D-Calif.) Bu kuralı geçersiz kılınmanın ve Kaliforniya'nın düzenleyici gücünün sıyrılmasının eyalet genelinde ciddi sağlık etkileri olacağı konusunda uyardı.
“Gelecek için zehir tohumu ekiyoruz,” dedi Schiff. “Daha fazla astım ve daha fazla hastalık ve daha fazla hastaneye yatış ve daha fazla ölüm olacak tohumlar. Bugün burada tartıştığımızın kasvetli ama açık gerçekliği.”
Ancak Cumhuriyetçiler, Kaliforniya'nın sıfır emisyon gereksinimlerinin Amerikan otomobil endüstrisini sakatlamak ve araba alıcıları için seçenekleri önemli ölçüde sınırlamakla tehdit ettiğini savundular.
Sen. John Barrasso (R-Wyo.) Salı günü ABD Capitol'un katındaki bir kürsüye “Demokratlar, Amerika'daki gazla çalışan araçları ortadan kaldırma hayallerine sahip” dedi. “Bu ülkede araba kullanan her erkek ve kadına elektrikli araçları zorlamak istiyorlar. Cumhuriyetçiler bu Demokrat elektrikli araç fantezisini sona erdirmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanmaya hazır.”
Ayrı oylarda, Cumhuriyetçiler ayrıca eyaletin ağır hizmetli kamyon filosunun temizleyici motorları ve artan sıfır emisyonlu araç yüzdesini benimsemesini gerektiren ek Kaliforniya temiz hava kurallarını da geri döndürdüler.
Cumhuriyetçiler, Hükümet Hesap Verebilirlik Ofisi ve Senato Parlamenterinin, feragatlerin Kongre İnceleme Yasası ile devrilmeyeceği uyarılarına rağmen, yasa koyucuların önceki bir cumhurbaşkanlığı yönetiminin azalan günlerinde kabul edilen federal kuralları denetlemesine ve potansiyel olarak engellemesine izin veren bir yasa.
Senato Kurallar ve İdare Komitesi'nin sıralama üyesi olan Senatör Alex Padilla (D-Calif.), Oylamanın Kongre İnceleme Yasası'nın göze çarpan bir kötüye kullanımı olduğunu söyledi. Senato Cumhuriyetçileri California'nın araç emisyon standartlarını devirmek için oy kullanması halinde, ABD Çevre Koruma Ajansı'na dört Trump adayı için onay sürecini engellemek veya geciktirmekle tehdit etti.
Padilla, “Cumhuriyetçilerin Kaliforniya'nın kendi araç emisyon standartlarımızı belirlememize izin veren feragatlerini iptal etmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanarak California'nın sakinlerimizin sağlığını koruma yeteneğini zayıflatmak için yarım yüzyıl emsalini devirmek istedikleri anlaşılıyor” dedi. “Cumhuriyetçiler, büyük petrol endüstrisinin zenginliğini bileşenlerimizin sağlığı üzerine koyuyor gibi görünüyor.”
Birçoğu Kaliforniya'nın emisyon standartlarını destekleyerek yıllar geçiren çevre savunucuları, oydaki hayal kırıklığını dile getirdiler.
Amerikan Akciğer Assn için ülke çapında temiz hava savunuculuğunun kıdemli direktörü Will Barrett, “Bu, Temiz Hava Yasası kapsamında verilen onlarca yıl süren halk sağlığı korumalarına büyük bir darbe” dedi. “California ve Temiz Hava Yasası feragatlerine dayanan diğer tüm eyaletlerin her zamankinden daha önemlidir.
Tarihsel olarak kötü hava kalitesi nedeniyle, Kaliforniya, 1966'da ülkenin ilk kuyruk borusu emisyon standartlarını yürürlüğe koyan temiz otomobil politikasında bir yenilikçi olmuştur. Kaliforniya daha sonra, Temiz Hava Yasası kapsamındaki federal hükümetten daha katı olan araç emisyon standartlarını benimseme konusunda özel otorite verildi. Ancak devlet, herhangi bir kuralın uygulanabilir olması için ABD EPA'dan federal bir feragat aramalıdır.
O zamandan bu yana, devlet hava kirliliğini ve gezegen ısınan sera gazlarını azaltmak için düzinelerce kural çıkardı. Padilla, bu kuralların büyük ölçüde Los Angeles'ta büyüdüğü kalıcı bir tehdit olan akciğer saldırgan dumanı hafifletmek için olduğunu vurguladı.
Padilla, “Oldukça düzenli olarak, San Fernando Vadisi'ne yerleşen dumanın yoğunluğu ve tehlikeleri nedeniyle ilkokuldan eve gönderildik” dedi. “Bu güne kadar çok fazla Kaliforniyalı için durum böyle. Ama onlarca yıl önce Kongre'nin hem Kaliforniya’nın eşsiz hava kalitesi zorluklarını hem de teknik yaratıcılığını tanımasının ve Kaliforniya'nın bu konuda bir şeyler yapması için özel otorite vermesinin nedeni bu.”
Muazzam ekonomisi ve nüfusu nedeniyle, otomobil üreticileri Kaliforniya kurallarına uydular. Buna ek olarak, Demokrat liderliğindeki birçok devlet, California'nın otomobil emisyon kurallarına uymayı seçti, önce daha fazla motor yapmak için otomobil şirketlerine daha fazla baskı uyguladı ve daha sonra daha fazla elektrikli araç üretti.
Kaliforniya, sıfır emisyonlu araç satışlarında ülkeye liderlik ediyor. California Enerji Komisyonu'na göre, 2023 ve 2024'te Kaliforniya'da satılan yeni otomobillerin yaklaşık% 25'i sıfır emisyonu veya eklenti hibritleriydi. Bu yıl, sıfır emisyonlu araç satışlarının payı biraz düştü ve hafif hizmet araç satışlarının sadece% 23'ünü oluşturdu.
Ancak Gelişmiş Temiz Otomobil II kuralı, önümüzdeki yıl üretici satışlarında bir sıçrama gerektirecek ve araç satıcısına en az% 35'i sıfır emisyon veya eklenti hibritleri olarak verilen araç satıcısına tedarik edecektir.
Ulusal Otomobil Bayileri Assn Başkanı Mike Stanton, elektrikli araçlara yönelik tüketici talebinin kısmen, güvenilir olmayan şarj altyapısı nedeniyle Kaliforniya'nın gereksinimlerinin çok altına düştüğünü iddia etti.
Stanton, California Hava Kaynakları Kurulu'na atıfta bulunarak Senatörlere yazdığı bir mektupta “Gaz ve hibrit otomobilleri yasaklamak, seçilmemiş bir devlet ajansı değil, Kongre tarafından kararlaştırılması gereken ulusal bir konudur” diye yazdı.
Çevre grupları, California'nın eşsiz hava kalitesi sıkıntılarını çözmek için sıfır emisyon gereksinimlerinin çok önemli olduğunu savunarak şiddetle aynı fikirde değildi. Diğer eyaletlerin bu standartları benimsemesine gerek olmadığını vurguladılar, ancak elektrikli araçlar, gaz ihtiyacını ortadan kaldırarak yerli üretimi artırmaya ve sürücülerden tasarruf sağlayabilir.
Doğal Kaynaklar Savunma Konseyi başkanı Manish Bapna, “Bu oy, Astım, Akciğer Hastalığı ve Kalp Koşullarına neden olan kirliliğe yönelik yasal otoriteye benzeri görülmemiş ve pervasız bir saldırıdır” dedi. “Büyük petrolden milyonlarca dolarlık bir lobi kampanyasından sonra, Cumhuriyetçiler, devletlerin sakinlerinin değerlerini ve çıkarlarını yansıtan önlemleri en iyi şekilde yürürlüğe koyabileceği uzun zamandır devam eden görüşlerini kolayca attılar.”
Şubat ayında EPA yöneticisi Lee Zeldin, Biden dönemi feragatlerini Kongre'ye getirdi ve gözden geçirilmeyen federal kurallar olduklarını öne sürdü. Bununla birlikte, California'nın devletin araç emisyon standartlarından feragat edilmesi Kongre'den önce gözden geçirilmemiştir, çünkü bunlar büyük ölçüde idari emir olarak kabul edilmiştir.
Temsilciler Meclisi bu ay Senato'ya karar vermek için oy kullandı. California Temsilcileri George Whitesides (D-Agua Dulce) ve Lou Correa (D-Santa Ana) dahil olmak üzere otuz beş demokratik milletvekili Cumhuriyetçilik çoğunluğuna katıldı.
Senato'da, 51-44 oyu büyük ölçüde parti çizgileri boyunca bölünmüştü, ancak eyaleti büyük üç otomobil üreticisine ev sahipliği yapan Senatör Elissa Slotkin (D-Mich.) Cumhuriyetçilere oy verdi.
Muhafazakar yasa koyucular daha sonra California'nın gelişmiş temiz kamyonlar kuralını yürürlükten kaldırmaya yönelttiler, bu da 2035 yılına kadar önemli bir yüzdesi orta ve ağır hizmet kamyon satışlarının sıfır emisyonu gerektirecekti. Ayrıca yeni ağır araçlar için daha temiz motor standartlarını ve gerekli garantileri belirleyen bir kuralı sonlandırdılar.
Uzmanlar, Senato oyunun kongre prosedürleri için kalıcı etkileri olabileceğini söylüyor.
California otomobil emisyon standartlarını devirmek için Senato Cumhuriyetçileri, gelen bir Kongre'nin önceki cumhurbaşkanlığı yönetiminin sonuna kadar onaylanan büyük federal kuralları iptal etmesine izin veren 1996 yasası olan Kongre İnceleme Yasası'nı tartışmalı olarak çağırdı. Bu süreç, federal yasa koyucuların bir muhalefeti atlamasına izin verir ve tipik 60 oy yerine federal kuralları yürürlükten kaldırması için sadece basit bir çoğunluk gerektirir.
Bununla birlikte, partizan olmayan bir hükümet gözlemcisi olan Devlet Hesap Verebilirlik Ofisi, Kaliforniya emisyon standartları için federal feragatin Kongre İnceleme Yasası'na tabi olmadığını, çünkü federal feragat teknik olarak bir kural olmadığını; Bu bir sipariş. Kongre organına partizan olmayan bir danışman olan Senato Parlamenter, bu yorumu onayladı ve Senato'nun Kaliforniya'dan feragat etmek için Kongre İnceleme Yasasını kullanamayacağına karar verdi.
Senato oyu, parlamenterlerin kararına meydan okudu ve çarpıcı bir kongre normlarını azalttı.
Padilla, Cumhuriyetçi senatörlerin kararının tehlikeli bir emsal belirleyecek bir “nükleer seçenek” anlamına geldiğini söyledi.
“Eski atasözü 'etrafta dolaşan şey geliyor' diyor. “Demokratların bir kez daha sürücü koltuğunda, çoğunlukta bir kez daha olması çok uzun sürmeyecek. Ve bu olduğunda tüm bahisler kapalı olacaktı.”