Geç gece öldü mü? Stephen Colbert'in CBS iptali rahatsız edici soruları gündeme getiriyor

Nesrin

New member
“Stephen Colbert ile Geç Gösteri” nin şok edici iptali, TV'nin en sevilen formatlarından biri için zamanın tükendiğinin bir işaretidir.

Gece geç saatlerde talk show, 1950'lerde ağların sponsorlar tarafından sağlanması yerine kendi programlarına sahip olmalarının bir yolu olarak icat edildi. Şimdi, izleyicileri küçülten ve özgür konuşma için politik olarak çalkantılı bir iklimin ortasında, tanıdık masa ve sofa tablosu ciddi bir sorun yaşıyor.

CBS Perşembe günü yaptığı açıklamada, “The Late Show” için gelecek 2025-26 TV sezonunun son olacağını duyurdu. Yöneticiler, gece geç saatlerde tüm ağlarda hissedilen finansal kaygılara ilişkin iptali suçladı. Geçen yıl, NBC haftada dört geceye “Tonight Show Jimmy Fallon” ı keserken, “Seth Meyers ile Geç Gece” canlı grubunu kesti.

Yine de, endüstri gazileri zamanlamaya şaşkına döndü.

Paramount küresel yöneticilerin, Colbert'in CBS News'in Kamala Harris ile “60 Dakika” röportajında Şirketin Başkan Trump ile 16 milyon dolarlık anlaşmasını patlattıktan sonraki günlerde geri çekilme beklenmediğini hayal etmek zor. Colbert, anlaşmayı Pazartesi monologu sırasında rüşvet olarak nitelendirdi.

Şirketin yaptığı her hareket, Trump Acolyte Brendan Carr liderliğindeki Federal İletişim Komisyonu'nu Skydance Media ile 8 milyar dolarlık bir birleşmeyi onaylamaya çalışırken mikroskop altında. Trump'ın en sert eleştirmenlerinden birinin ev sahipliği yaptığı en çok izlenen gece geç saatte programı iptal etmek daha da fazla inceleme yapacak.

Senatör Adam Schiff (D-Calif.), Colbert'in programında bir röportaj yaptıktan kısa bir süre sonra X'e ağırlık verdi.

Schiff, “Paramount ve CBS, siyasi nedenlerle geç şovu bitirdiyse, halk bilmeyi hak ediyor. Ve daha iyisini hak ediyor,” dedi.

Amerika Yazarları Guild de, iptalin “Trump yönetimi ile iyilik yapmak için özgür konuşmayı feda etmek” gibi göründüğünü söyleyerek soruları gündeme getirdi.

Teoriyle çelişen bir faktör, sözleşmesinde bir yıl daha olan Colbert'in Mayıs ayına kadar yayında kalacağıdır. Yorumları 10 yıllık çalışması boyunca ağ yöneticileri tarafından hiçbir zaman kısıtlanmadı ve bu durumun son sezonunda değişmesi beklenmiyor.

Kötü optikler sözleşmeye bağlı bir zamanlama meselesi olabilir.

Paramount Global, yorum yapma yetkisi olmayan tartışmalara aşina olan bir kişiye göre, yaklaşan “Late Show” sezonu için Temmuz ayında yazar yapımcı ekipleriyle anlaşmaları tamamlamak zorunda kaldı.

Bu anlaşmalar genellikle bir yıl boyunca çalıştı, ancak şirketin programı iptal etme niyeti ile – birkaç ay önce karar verdi – teklif edilen sözleşmeler sadece Mayıs ayında gerçekleşti ve bu da ağın planlarını devirdi.

Colbert, Çarşamba günü iptal kararını öğrendiğinde, ertesi gün personelini ve izleyicilerini bilgilendirme çağrısı yaptı.

“Geç Gösteri” nin genç izleyiciler kaçtıkça yılda on milyonlarca dolar içinde bir yerde kaybettiği söyleniyor. Nielsen Data'ya göre, 2022'den bu yana, reklamverenle çalışan 18 ila 49 yaş grubunda izleyicilerinin% 20'sini kaybetti.

ISPOT.TV'ye göre, 2022'de 75.7 milyon dolardan “Late Show” için reklam geliri 57,7 milyon dolardı. NBC ve “Jimmy Kimmel Live!” ABC'de de o dönemde önemli düşüşler gördü.

CBS, finansal baskı nedeniyle gece geç saatlerde bir saatten vazgeçti. İki yıl önce, para kaybettiği için James Corden'in ev sahipliği yaptığı saat 12:35 “Geç Gösteri” programını iptal etti.

CBS, “Gece Yarısı'ndan Sonra” ile daha düşük maliyetli bir yedek buldu, ancak ev sahibi Taylor Tomlinson anlaşmasını yenilememeye karar verirken bu iki sezondan sonra sona erdi. CBS, Byron Allen'ın eğlence stüdyolarından, ağa hiçbir şeye mal olmayacak bir düzenlemede sendikasyonlu bir program olan “Comics Unleashed” ile değiştiriyor.

Yine de, Paramount Global, CBS'nin neden sadece fişi çekmek yerine programın üretim maliyetlerini azaltmanın yollarını aramadığına dair sorularla karşı karşıya kalacak.

CBS, 23:30 yuvasını programlamaya devam etmeye karar verirse, Colbert'in çektiği aynı kitle seviyelerine yaklaşmak zor olacaktır.

CBS, popüler bir kültür mihenk taşıdan vazgeçiyor, ancak mevcut parçalanmış medya ortamında, bu tür ev sahiplerinin günleri büyük bir kitleye büyük sallanan günleri geçti.

Medya analisti Rich Greenfield, spor ve haberlerin dışında pahalı orijinal programlamaya yatırım yapan eski medya şirketlerinin izleyiciler akışa akın etmeye devam ettikçe kötü tavsiye edilebileceğini yazdı.

“Geç gösteriyi sona erdirmek ', büyük programlama ve personel kesintileri ile buzdağının görünen kısmı” dedi.

On yıllar boyunca, gece geç saatlerde TV, yayın ağlarının marka kimliği olarak hizmet etti.

Jack Paar, Orta Amerika'yı sofistike bir Manhattan kokteyl partisine davet edildiğini hissettiren esprili konuşmacıydı. Halefi Johnny Carson, 1960'larda erkek serinliğini tanımlayarak trend belirleyici oldu. Kendi giyim hattı vardı. Kuru monologu genellikle ülkenin siyasi ruh halinin bir göstergesiydi. Bir stand-up setinden sonra Carson'un yanında oturma daveti, birçok en iyi komedyenin kariyerlerini turboşartı.

CBS, Carson ile onlarca yıldır rekabet edemedi, Merv Griffin ve Pat Sajak gibi denemedi ve başarısız oldu. David Letterman, NBC'deki “bu gece” işi için atlandıktan sonra kullanıma sunulduğunda, 1993'te CBS'ye geldi ve ağı ciddi bir yarışmacı haline getirdi.

Letterman'ın sıradışı, alaycı mizah markası da CBS'ye uzun zamandır durgunluk için bir üne sahip olan bir kalça katmanı verdi.

“David Letterman ile Geç Gösteri” gece geç saatlerde TV'nin finansal bonanza yapmasına yardımcı oldu. Kablo ağlarının çoğalması 1990'larda ve 2000'lerin başında seyirci payına düşerken, gece geç saatlerde alışkanlık, özellikle TV reklamcıları için en zor demografik olan genç erkeklere ulaşma yeteneği ile hala gelişti.

Sonuç olarak, gece geç saatlerde ev sahipleri işin en yüksek ücretli yıldızları oldu. Letterman ve Jay Leno, ağlar 10 yıl önce maaşları düzeltmeye başlayana kadar yılda 30 milyon dolarlık mahallede kazanıyorlardı.

Ancak teknoloji, gece geç saatlerde talk show alışkanlığında yontuldu. DVR'ler kritik kitleye ulaştığında, tüketiciler gece geç saatlerde en sevdikleri prime-time şovlarını yakalamaya başladılar.

En acı verici darbe sosyal medyadan geldi. Gece geç saatlerde çevrimiçi klipler yüz milyonlarca izleme dakikası çekerken, TV ile aynı tür reklam geliri yaratmayan. Ayrıca her gece anlamsız 23: 35'te ortaya çıkıyorlar.

Gece geç saatlerde programları denetleyen eski bir ağ yöneticisi, “Ağlar şovun en iyi bölümlerini kesti ve gecenin sonunda hepsini sosyal medyada görebilirsiniz” dedi. “DVR bile için bir neden yok.”

Prime-time programları, yayın ağlarında yayınlandıktan sonra isteğe bağlı akış yoluyla milyonlarca izleyici ekler. Topikal gece geç saatlerde aynı raf ömrüne sahip değildir.

Siyaset uzun zamandır gece geç saatlerde komedinin önemli bir unsuru olmasına rağmen, 2015 yılında Trump'ın siyasi kariyerinin ortaya çıkması ve derecelendirmeleri ve ulusal konuşma yeteneği-onu baskın konu haline getirdi.

Carson, Letterman ve Leno'nun siyasi yelpazenin her iki tarafını da çarpıttığı yerlerde, Trump'ın günlük olarak sonsuz komedi yemini sağlama yeteneği onu kolay, eğlenceli ve nihayetinde tek taraflı bir hedef haline getirdi.

Yıllarca işe yaradı. Kemiklerini Comedy Central'da yapan Colbert'in derecelendirmeleri, gerici bir talk show sunucusunu satirize eden – Letterman'ın yerini aldıktan sonraki ilk iki yıl boyunca durdu. Trump göreve geldiğinde ve Colbert'in Muse'u haline geldiğinde 2017'de seyirci seviyeleri ve reklam oranları arttı.

Ancak ülke son yıllarda siyasi olarak daha kutuplaşmış hale geldi ve Trump'ın amansız lambası, muhafazakar bir bükülme ile bir gecelik Fox News talk show “Gutfeld!” İçin bir şerit yarattı.

Teknik olarak gece geç saatlerde bir gösteri olmasa da (Doğu 22:00'de yayınlanır), “Gutfeld!” Nielsen'e göre 2025'in ikinci çeyreğinde ortalama 3 milyon izleyici çekti ve 2022'den bu yana% 20 büyüdü.

Gece geç saatlerde bir reklamveren mıknatısı yapan genç erkekler şimdi Joe Rogan ve yayın TV standartlarının kısıtlanması olmadan konuşabilen diğerleri gibi podcast'lere yöneliyorlar.