Çevre savunucuları, Yüksek Mahkeme'nin Kaliforniya'nın önde gelen otomobil emisyon standartlarını en azından şimdilik yürürlükte bırakmasının ardından ihtiyatlı bir iyimserliğe sahip.
Yüksek Mahkeme, Ohio ve diğer 16 muhafazakar eyaletin Kaliforniya'nın federal standartlardan daha katı araç emisyon standartlarını benimseme yetkisini ortadan kaldırmayı amaçlayan itirazını dinlemeyi reddetti. Ancak günler öncesinde yargıçlar, kırmızı eyaletli yakıt üreticilerinin, Kaliforniya'nın katı yakıt ekonomisi standartları ve elektrikli araç zorunluluğundan kaynaklanan mali kayıp iddiaları nedeniyle ABD Çevre Koruma Ajansı'na dava açmak için yasal haklara sahip olup olmadığına karar vereceklerini açıklamıştı.
Eyalet politikacıları ve çevre savunucuları, Yüksek Mahkeme'nin Kaliforniya'nın düzenleyici yetkilerini olduğu gibi bırakma kararını bir zafer olarak görüyor. Ancak, rakip bir başkanlık yönetimi göreve gelmeye hazırlanırken uzmanlar, Kaliforniya'nın temiz hava politikalarının neredeyse tamamına ilişkin yasal itirazların artacağını beklediklerini söylüyor.
Vali Gavin Newsom'un sözcüsü Daniel Villaseñor, “Yüksek Mahkeme, Cumhuriyetçilerin liderliğindeki eyaletlerin, Kaliforniya'nın kirliliği azaltmasına ve havamızı temizlemesine izin veren onlarca yıllık yasayı alt üst etmeye yönelik bu radikal talebini geri çevirmede haklıydı” dedi. “Kaliforniya'nın yetkisi, Temiz Hava Yasası'nda, Kaliforniya'nın ulusa akıllı politikayla nelerin mümkün olduğunu göstermek için bir inovasyon laboratuvarı olarak hizmet etmeye devam etmesi gerektiğini kabul eden Cumhuriyetçi Richard Nixon'dan başkası tarafından yasalaştırılmadı.”
Uzmanlara göre, hava kirliliğini hafifletme ve gezegeni ısıtan gazları azaltma mücadelesi önümüzdeki dört yıl içinde büyük ölçüde mahkemelerde yürütülecek. Ve yasal stratejinin, yeni düzenlemeyi başlatmak kadar Kaliforniya'nın agresif temiz hava kurallarını savunmaya da odaklanması gerektiğini söylüyorlar.
Kaliforniya merkezli kar amacı gütmeyen Temiz Hava Koalisyonu'nun başkanı Joe Lyou, “Bu, en azından kısa vadede iyi bir haber” dedi. “Herkes uzun vadede ne olacağı konusunda endişeli. Ancak bu, şüphesiz önümüzdeki dört yıl boyunca temiz hava için uzun, uzun bir mücadele olacak olan şey için iyi bir başlangıç. İşin büyük kısmı avukatların sorumluluğunda.”
Pek çok sektör grubu, 2035'te yeni benzinli araç satışlarının yasaklanması da dahil olmak üzere Kaliforniya'nın kurallarına itiraz etmek için dava açtı.
Geçtiğimiz hafta Yüksek Mahkeme, Kaliforniya düzenlemelerinin yakıt üreticilerini nasıl etkilediğine ilişkin yasal itirazı gözden geçireceğini duyurduğunda, Kaliforniya'nın araç emisyon kurallarına yönelik itirazları değerlendirmeye istekli olduğunun sinyalini verdi. Ancak yargıçlar davanın esasını değerlendirmeyecek, yalnızca akaryakıt şirketlerinin dava açma hakkına sahip olup olmadığını değerlendirecek.
Columbia Bölgesi Temyiz Mahkemesi daha önce, kısmen yakıt üreticilerinin 2012'de kabul edilen Kaliforniya emisyon standartlarına itiraz etmesi nedeniyle davayı geçersiz ilan etmişti. Uzmanlar, otomobil üreticileri zaten standarda uyduğu için iddialarına yönelik uygulanabilir bir çözüm bulunmadığını söylüyor.
Yakıt üreticilerinin argümanının bir başka kısmı da, Temiz Hava Yasasının Kaliforniya'ya, küresel ısınmaya karşı CO2 gibi gezegeni ısıtan gazlar için değil, yalnızca temiz hava için (duman oluşturan nitrojen oksitler gibi) geleneksel araç kirliliğini düzenleme yeteneği vermesidir.
UCLA'daki Emmett İklim Değişikliği ve Çevre Enstitüsü'nün kurucu direktörü Ann Carlson, “Onların iddiası, bu yetkinin Kaliforniya'ya iklim değişikliği nedeniyle değil, gerçekten kötü sis sorunları olduğu için verildiği yönünde” dedi. “Dolayısıyla sahip oldukları bu özel güçle sera gazlarını düzenleyememeleri gerekiyor.”
Ancak birçok çevre savunucusu bu iddianın tartışmalı olabileceğini söylüyor. Kaliforniya hava düzenleyicileri uzun süredir, dumanlı Los Angeles da dahil olmak üzere büyük Kaliforniya şehirlerindeki hava kalitesi sorunlarının o kadar ciddi olduğunu ve kirlilik standartlarını karşılamak için elektrikli araçların gerekli olduğunu savunuyor. Hava kirliliği ve sera gazı emisyonlarının el ele gittiğini söylüyorlar.
Kaliforniya kurallarının savunulmasına yardımcı olan Çevre Savunma Fonu'nun ulaşım ve temiz hava politikası baş danışmanı Alice Henderson, “Bu sıfır emisyonlu araçlarda, tüm kirliliği azaltabilecek bir teknolojiye sahipsiniz” dedi. “Ve bu hava kuruluşlarının bu teknolojiyi görmezden gelmeye zorlanması gerektiğini düşünmek biraz gülünç.”
Ancak temiz hava kurallarını kutsallaştırma mücadelesi sadece yasal tartışmalardan ibaret değil. Lyou'ya göre bu, hava kirliliğini solumanın sağlık üzerindeki sonuçlarıyla ilgili. Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu'na göre hava kirliliği, Güney Kaliforniya'da her yıl yaklaşık 5.000 erken ölüme neden oluyor.
Lyou, “Bu gerçekten insanların astım krizi geçirip geçirmeyeceği, insanların erken ölüp ölmeyeceği veya insanların kalp krizi geçirip geçirmeyeceği ile ilgili” dedi. “Bunların hayatları tehlikede.”
Yüksek Mahkeme, Ohio ve diğer 16 muhafazakar eyaletin Kaliforniya'nın federal standartlardan daha katı araç emisyon standartlarını benimseme yetkisini ortadan kaldırmayı amaçlayan itirazını dinlemeyi reddetti. Ancak günler öncesinde yargıçlar, kırmızı eyaletli yakıt üreticilerinin, Kaliforniya'nın katı yakıt ekonomisi standartları ve elektrikli araç zorunluluğundan kaynaklanan mali kayıp iddiaları nedeniyle ABD Çevre Koruma Ajansı'na dava açmak için yasal haklara sahip olup olmadığına karar vereceklerini açıklamıştı.
Eyalet politikacıları ve çevre savunucuları, Yüksek Mahkeme'nin Kaliforniya'nın düzenleyici yetkilerini olduğu gibi bırakma kararını bir zafer olarak görüyor. Ancak, rakip bir başkanlık yönetimi göreve gelmeye hazırlanırken uzmanlar, Kaliforniya'nın temiz hava politikalarının neredeyse tamamına ilişkin yasal itirazların artacağını beklediklerini söylüyor.
Vali Gavin Newsom'un sözcüsü Daniel Villaseñor, “Yüksek Mahkeme, Cumhuriyetçilerin liderliğindeki eyaletlerin, Kaliforniya'nın kirliliği azaltmasına ve havamızı temizlemesine izin veren onlarca yıllık yasayı alt üst etmeye yönelik bu radikal talebini geri çevirmede haklıydı” dedi. “Kaliforniya'nın yetkisi, Temiz Hava Yasası'nda, Kaliforniya'nın ulusa akıllı politikayla nelerin mümkün olduğunu göstermek için bir inovasyon laboratuvarı olarak hizmet etmeye devam etmesi gerektiğini kabul eden Cumhuriyetçi Richard Nixon'dan başkası tarafından yasalaştırılmadı.”
Uzmanlara göre, hava kirliliğini hafifletme ve gezegeni ısıtan gazları azaltma mücadelesi önümüzdeki dört yıl içinde büyük ölçüde mahkemelerde yürütülecek. Ve yasal stratejinin, yeni düzenlemeyi başlatmak kadar Kaliforniya'nın agresif temiz hava kurallarını savunmaya da odaklanması gerektiğini söylüyorlar.
Kaliforniya merkezli kar amacı gütmeyen Temiz Hava Koalisyonu'nun başkanı Joe Lyou, “Bu, en azından kısa vadede iyi bir haber” dedi. “Herkes uzun vadede ne olacağı konusunda endişeli. Ancak bu, şüphesiz önümüzdeki dört yıl boyunca temiz hava için uzun, uzun bir mücadele olacak olan şey için iyi bir başlangıç. İşin büyük kısmı avukatların sorumluluğunda.”
Pek çok sektör grubu, 2035'te yeni benzinli araç satışlarının yasaklanması da dahil olmak üzere Kaliforniya'nın kurallarına itiraz etmek için dava açtı.
Geçtiğimiz hafta Yüksek Mahkeme, Kaliforniya düzenlemelerinin yakıt üreticilerini nasıl etkilediğine ilişkin yasal itirazı gözden geçireceğini duyurduğunda, Kaliforniya'nın araç emisyon kurallarına yönelik itirazları değerlendirmeye istekli olduğunun sinyalini verdi. Ancak yargıçlar davanın esasını değerlendirmeyecek, yalnızca akaryakıt şirketlerinin dava açma hakkına sahip olup olmadığını değerlendirecek.
Columbia Bölgesi Temyiz Mahkemesi daha önce, kısmen yakıt üreticilerinin 2012'de kabul edilen Kaliforniya emisyon standartlarına itiraz etmesi nedeniyle davayı geçersiz ilan etmişti. Uzmanlar, otomobil üreticileri zaten standarda uyduğu için iddialarına yönelik uygulanabilir bir çözüm bulunmadığını söylüyor.
Yakıt üreticilerinin argümanının bir başka kısmı da, Temiz Hava Yasasının Kaliforniya'ya, küresel ısınmaya karşı CO2 gibi gezegeni ısıtan gazlar için değil, yalnızca temiz hava için (duman oluşturan nitrojen oksitler gibi) geleneksel araç kirliliğini düzenleme yeteneği vermesidir.
UCLA'daki Emmett İklim Değişikliği ve Çevre Enstitüsü'nün kurucu direktörü Ann Carlson, “Onların iddiası, bu yetkinin Kaliforniya'ya iklim değişikliği nedeniyle değil, gerçekten kötü sis sorunları olduğu için verildiği yönünde” dedi. “Dolayısıyla sahip oldukları bu özel güçle sera gazlarını düzenleyememeleri gerekiyor.”
Ancak birçok çevre savunucusu bu iddianın tartışmalı olabileceğini söylüyor. Kaliforniya hava düzenleyicileri uzun süredir, dumanlı Los Angeles da dahil olmak üzere büyük Kaliforniya şehirlerindeki hava kalitesi sorunlarının o kadar ciddi olduğunu ve kirlilik standartlarını karşılamak için elektrikli araçların gerekli olduğunu savunuyor. Hava kirliliği ve sera gazı emisyonlarının el ele gittiğini söylüyorlar.
Kaliforniya kurallarının savunulmasına yardımcı olan Çevre Savunma Fonu'nun ulaşım ve temiz hava politikası baş danışmanı Alice Henderson, “Bu sıfır emisyonlu araçlarda, tüm kirliliği azaltabilecek bir teknolojiye sahipsiniz” dedi. “Ve bu hava kuruluşlarının bu teknolojiyi görmezden gelmeye zorlanması gerektiğini düşünmek biraz gülünç.”
Ancak temiz hava kurallarını kutsallaştırma mücadelesi sadece yasal tartışmalardan ibaret değil. Lyou'ya göre bu, hava kirliliğini solumanın sağlık üzerindeki sonuçlarıyla ilgili. Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu'na göre hava kirliliği, Güney Kaliforniya'da her yıl yaklaşık 5.000 erken ölüme neden oluyor.
Lyou, “Bu gerçekten insanların astım krizi geçirip geçirmeyeceği, insanların erken ölüp ölmeyeceği veya insanların kalp krizi geçirip geçirmeyeceği ile ilgili” dedi. “Bunların hayatları tehlikede.”