Eski Başkan Trump'ın Beyaz Saray'a dönüşü, eyaletin iklim hedeflerini ilerletmeyi ve eyaleti federal hava kalitesi standartlarına uymaya yaklaştırmayı amaçlayan Kaliforniya temiz hava kurallarını artık tehlikeye atıyor.
Son dört yılda Kaliforniya, 2035 yılına kadar benzinle çalışan yeni araba satışlarının yasaklanması ve 2036 yılında dizel yakıtlı kamyonların eyalet limanlarını ve demiryollarını ziyaret etmesinin yasaklanması da dahil olmak üzere ülkenin en yenilikçi havacılık düzenlemelerinden bazılarını benimsedi.
Ancak Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu tarafından onaylanan bu kuralların birçoğu henüz Biden yönetimi tarafından onaylanmadı ve şu anda yeni gelen Trump yönetimi tarafından doğrudan reddedilmeyle karşı karşıya. Seçim gününün ardından Kaliforniya'daki ve yurtdışındaki iklim liderleri, bu tür birçok girişime karşı geniş bir muhalefete hazır olduklarını söyledi.
ABD'nin Dünya Kaynakları Direktörü Dan Lashof, “Trump'ın başka bir başkanlığının iklim kriziyle mücadele ve çevreyi korumaya yönelik ulusal çabaları durduracağı inkar edilemez, ancak ABD'deki eyalet, yerel ve özel sektör liderlerinin çoğu ilerlemeye kararlı” dedi. Enstitü. “Ve iklim ve doğa hedeflerine sırtlarını dönmeyeceklerini onaylayan dünya liderlerinden oluşan bir koroya güvenebilirsiniz.”
Kaliforniya, ülkede kendi araç emisyon standartlarını belirleme yetkisine sahip olan tek eyalet olmasına rağmen, ABD Çevre Koruma Ajansı'nın bu kuralların etkili olabilmesi için muafiyetleri yine de onaylaması gerekiyor. Şu anda sekiz temiz hava kuralı EPA'nın feragat etmesini bekliyor ve bazıları dört yıldır bekliyor.
Bu kurallara ilişkin eylemi erteleme seçeneği, yalnızca Kaliforniya'daki uygulamayı geciktirmekle kalmadı, aynı zamanda federal hükümetin yerine Kaliforniya'nın daha katı iklim kurallarına uymayı seçen diğer eyaletlerde de uygulamayı geciktirdi.
Biden yönetiminin kuralları imzalamak için 19 Ocak'a kadar süresi var. Aksi takdirde karar gelecek yönetime kalacak ve Trump, Kaliforniya'nın emisyon standartlarını belirleme konusundaki benzersiz yeteneğini küçümsediğini dile getirdi.
Biden'ın EPA'sı 19 Ocak'tan önce harekete geçse bile Cumhuriyetçilerin ABD Temsilciler Meclisi ve Senato'da yapacağı olası bir tarama, yeni kabul edilen kuralların tersine çevrilmesine olanak tanıyabilir.
Kongre İnceleme Yasası, Kongre'nin son 60 yasama oturumu günü içinde kabul edilen önemli federal kuralları incelemesine olanak tanıyor. EPA kurallara 2024'ün başlarında karar vermiş olsaydı Biden yönetimi böyle bir incelemeden kaçınabilirdi.
Şu anda risk altında olan Kaliforniya kuralları şunlardır:
American Lung Assn'e göre, Kaliforniya'nın yürürlükteki sekiz temiz hava kuralının toplu olarak 11.000 erken ölümü önlemesi ve önümüzdeki otuz yılda 116 milyar dolarlık sağlık faydası sağlaması bekleniyordu. Ancak federal eylemsizlik, sekiz düzenlemeden yedisinin uygulanmasını geciktirdi.
American Lung Assn'ın temiz hava savunuculuğundan sorumlu ulusal kıdemli direktörü Will Barrett, “Bu programlar tam olarak yürürlüğe girdiğinde sağlanan faydalar herkesin yararına olacaktır” dedi. “Hava kirliliğinin partizan bir mesele olmadığını ve olamayacağını biliyoruz. Biz buna böyle bakmıyoruz. Herkes temiz havayı hak ediyor ve herkes bu programların sağlayacağı faydaları hak ediyor.
“Şimdi, eğer gecikirlerse, kaybolan tonlarca kirlilik azaltımını telafi etmemiz gerekiyor.”
EPA, iki tarihi federal bağışta, Los Angeles Limanı'ndaki trenler, kamyonlar ve kargo taşıma ekipmanlarından kaynaklanan duman oluşturan emisyonları azaltmak için Güney Kaliforniya'ya yaklaşık 910 milyon dolarlık hibe parası verdi.
Ancak teşvikler tek başına Kaliforniya'nın sıfır emisyon hedeflerine ulaşmasını sağlamayacak.
Barrett, “Bunlardan herhangi biri ertelenirse, iptal edilirse veya herhangi bir şey olursa, bu bir boşluk bırakır” dedi. “Ve bu boşluğu Kaliforniya'daki nefes alan insanların akciğerleri ödüyor. Kirleten endüstrileri, yani insan sağlığını sübvanse eden şey budur.”
Kamyon filoları için çevre danışmanlığı sağlayan TRC Şirketleri için temiz ulaşım çözümleri başkanı Erik Neandross'a göre, belirsizlik göz önüne alındığında, pek çok işletme belirsizlik içinde kaldı. Müşterilerinin çoğunun filolarını elektriklendirmek için çalıştığını ancak azınlıkta olduklarını söyledi. Diğer şirketlerin çoğu, daha fazla düzenleme netliği sağlanana kadar eylemi erteliyor.
Neandross, “Feragat kararı verirlerse ve ne zaman verirlerse EPA'dan gerçekten güçlü bir sonuç alamıyoruz” dedi.
Yüksek Mahkeme geçtiğimiz günlerde federal kurumların belirsiz kanunları yorumlama yeteneğini bozarak EPA gibi çevre düzenleyicilerine ciddi bir darbe indirdi. Ve eğer Kaliforniya'nın kuralları yasal zorluklarla karşı karşıya kalırsa, Trump tarafından atanan yargıçlar Kaliforniya'nın çevre sorunlarına karar verebilecek bir dizi federal mahkemede yer almaya devam edecek.
“Çok fazla soru işareti var ve filoların 'Biliyor musun? Sadece bekleyeceğiz.'”
Bülten
Daha sürdürülebilir bir Kaliforniya'ya doğru
İklim değişikliği, enerji ve çevreyi konu alan haber bültenimiz Kaynama Noktasını edinin ve sohbetin ve çözümün bir parçası olun.
E-posta adresini girin
Beni Kaydol
Zaman zaman Los Angeles Times'tan tanıtım içeriği alabilirsiniz.
Son dört yılda Kaliforniya, 2035 yılına kadar benzinle çalışan yeni araba satışlarının yasaklanması ve 2036 yılında dizel yakıtlı kamyonların eyalet limanlarını ve demiryollarını ziyaret etmesinin yasaklanması da dahil olmak üzere ülkenin en yenilikçi havacılık düzenlemelerinden bazılarını benimsedi.
Ancak Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu tarafından onaylanan bu kuralların birçoğu henüz Biden yönetimi tarafından onaylanmadı ve şu anda yeni gelen Trump yönetimi tarafından doğrudan reddedilmeyle karşı karşıya. Seçim gününün ardından Kaliforniya'daki ve yurtdışındaki iklim liderleri, bu tür birçok girişime karşı geniş bir muhalefete hazır olduklarını söyledi.
ABD'nin Dünya Kaynakları Direktörü Dan Lashof, “Trump'ın başka bir başkanlığının iklim kriziyle mücadele ve çevreyi korumaya yönelik ulusal çabaları durduracağı inkar edilemez, ancak ABD'deki eyalet, yerel ve özel sektör liderlerinin çoğu ilerlemeye kararlı” dedi. Enstitü. “Ve iklim ve doğa hedeflerine sırtlarını dönmeyeceklerini onaylayan dünya liderlerinden oluşan bir koroya güvenebilirsiniz.”
Kaliforniya, ülkede kendi araç emisyon standartlarını belirleme yetkisine sahip olan tek eyalet olmasına rağmen, ABD Çevre Koruma Ajansı'nın bu kuralların etkili olabilmesi için muafiyetleri yine de onaylaması gerekiyor. Şu anda sekiz temiz hava kuralı EPA'nın feragat etmesini bekliyor ve bazıları dört yıldır bekliyor.
Bu kurallara ilişkin eylemi erteleme seçeneği, yalnızca Kaliforniya'daki uygulamayı geciktirmekle kalmadı, aynı zamanda federal hükümetin yerine Kaliforniya'nın daha katı iklim kurallarına uymayı seçen diğer eyaletlerde de uygulamayı geciktirdi.
Biden yönetiminin kuralları imzalamak için 19 Ocak'a kadar süresi var. Aksi takdirde karar gelecek yönetime kalacak ve Trump, Kaliforniya'nın emisyon standartlarını belirleme konusundaki benzersiz yeteneğini küçümsediğini dile getirdi.
Biden'ın EPA'sı 19 Ocak'tan önce harekete geçse bile Cumhuriyetçilerin ABD Temsilciler Meclisi ve Senato'da yapacağı olası bir tarama, yeni kabul edilen kuralların tersine çevrilmesine olanak tanıyabilir.
Kongre İnceleme Yasası, Kongre'nin son 60 yasama oturumu günü içinde kabul edilen önemli federal kuralları incelemesine olanak tanıyor. EPA kurallara 2024'ün başlarında karar vermiş olsaydı Biden yönetimi böyle bir incelemeden kaçınabilirdi.
Şu anda risk altında olan Kaliforniya kuralları şunlardır:
- Küçük Arazi Motorları kuralı, 2021'de kabul edilen yasa, yaprak üfleme makineleri, çim biçme makineleri ve diğer ekipmanlar da dahil olmak üzere gazla çalışan bahçe ekipmanlarının satışını yasaklayacak. Bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. 887 erken ölümün önlenmesi ve kamu sağlığına 9 milyar dolarlık fayda sağlanması bekleniyor.
- Ticari Liman Gemileri kuralı, 2022'de kabul edilen yasa, yeni feribotların ve gezi gemilerinin mümkün olduğu yerde sıfır emisyonlu olmasını gerektirecek. Ayrıca, kirliliği azaltmak için ticari spor balıkçılığı tekneleri de dahil olmak üzere daha fazla deniz taşıtının eski motorlarını daha yeni, daha temiz modellerle değiştirmesi çağrısında bulunuyor. Bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. 531 erken ölümün önlenmesi ve 5 milyar dolarlık sağlık faydası sağlanması bekleniyor.
- Kullanımdaki Lokomotif kuralı2023'te kabul edilen yasa, Kaliforniya'da çalışan trenler için yaş sınırları belirleyecek ve dizel motorları kademeli olarak kullanımdan kaldıracak. Kural, tüm tren filolarının en geç 2058 yılına kadar sıfır emisyonlu olmasını garanti edecekti. Kuralın bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. 3.233 erken ölümün önlenmesi ve kamu sağlığına 32 milyar dolarlık fayda sağlanması bekleniyor.
- Gelişmiş Temiz Arabalar II kuralı2022'de kabul edilen yasa, Kaliforniya otomobil bayilerinde satılan yeni otomobillerin artan yüzdesinin sıfır emisyonlu veya şarj edilebilir hibrit olmasını gerektirecek. Düzenleme sonunda 2035 yılına kadar yeni, benzinle çalışan arabaların satışının yasaklanmasıyla sonuçlanacak. Düzenlemenin 2026 yılında yürürlüğe girmesi planlanıyor. Düzenlemenin 1.287 erken ölümü önlemesi ve kamu sağlığına 13 milyar dolar sağlaması bekleniyor.
- Gelişmiş Temiz Filolar kuralı2023'te kabul edilen yasa, fosil yakıtla çalışan kargo kamyonlarının Kaliforniya limanlarına ve demiryollarına hizmet vermek üzere kaydolmasını yasaklayacak. Nihayetinde limanlara hizmet veren tüm kargo kamyonlarının 2035 yılında sıfır emisyonlu olmasını gerektirecek. Aynı zamanda hükümet ve büyük ticari filolar için de sıfır emisyon gereklilikleri belirledi. Bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. 2.526 erken ölümün önlenmesi ve kamu sağlığına 26 milyar dolar fayda sağlanması bekleniyor.
- Kullanımda Arazi Dizel Yakıtlı Filo kuralı2022'de kabul edilen yasa, tarım ve inşaat ekipmanlarındaki en kirli motorlardan bazılarını aşamalı olarak kullanımdan kaldıracak. Bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. 571 erken ölümün önlenmesi ve kamu sağlığına 6 milyar dolarlık fayda sağlanması bekleniyor.
- Taşıma Soğutma Üniteleri kuralı2022'de kabul edilen yasa, kargo kamyonlarına yönelik dizel motorlu soğutma ünitelerini aşamalı olarak kaldıracak. Geçen yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. Planın 177 erken ölümü önlemesi ve kamu sağlığına 2 milyar dolarlık fayda sağlaması bekleniyor.
- Ağır Hizmet Omnibus kuralı2020'de kabul edilen yasa, daha temiz motor standartları oluşturacak ve yeni ağır hizmet araçları için garanti gerektirecek. Bu yıl yürürlüğe girmesi planlanıyordu. Planın 2.480 erken ölümü önlemesi ve kamu sağlığına 23 milyar dolarlık fayda sağlaması bekleniyor.
American Lung Assn'e göre, Kaliforniya'nın yürürlükteki sekiz temiz hava kuralının toplu olarak 11.000 erken ölümü önlemesi ve önümüzdeki otuz yılda 116 milyar dolarlık sağlık faydası sağlaması bekleniyordu. Ancak federal eylemsizlik, sekiz düzenlemeden yedisinin uygulanmasını geciktirdi.
American Lung Assn'ın temiz hava savunuculuğundan sorumlu ulusal kıdemli direktörü Will Barrett, “Bu programlar tam olarak yürürlüğe girdiğinde sağlanan faydalar herkesin yararına olacaktır” dedi. “Hava kirliliğinin partizan bir mesele olmadığını ve olamayacağını biliyoruz. Biz buna böyle bakmıyoruz. Herkes temiz havayı hak ediyor ve herkes bu programların sağlayacağı faydaları hak ediyor.
“Şimdi, eğer gecikirlerse, kaybolan tonlarca kirlilik azaltımını telafi etmemiz gerekiyor.”
EPA, iki tarihi federal bağışta, Los Angeles Limanı'ndaki trenler, kamyonlar ve kargo taşıma ekipmanlarından kaynaklanan duman oluşturan emisyonları azaltmak için Güney Kaliforniya'ya yaklaşık 910 milyon dolarlık hibe parası verdi.
Ancak teşvikler tek başına Kaliforniya'nın sıfır emisyon hedeflerine ulaşmasını sağlamayacak.
Barrett, “Bunlardan herhangi biri ertelenirse, iptal edilirse veya herhangi bir şey olursa, bu bir boşluk bırakır” dedi. “Ve bu boşluğu Kaliforniya'daki nefes alan insanların akciğerleri ödüyor. Kirleten endüstrileri, yani insan sağlığını sübvanse eden şey budur.”
Kamyon filoları için çevre danışmanlığı sağlayan TRC Şirketleri için temiz ulaşım çözümleri başkanı Erik Neandross'a göre, belirsizlik göz önüne alındığında, pek çok işletme belirsizlik içinde kaldı. Müşterilerinin çoğunun filolarını elektriklendirmek için çalıştığını ancak azınlıkta olduklarını söyledi. Diğer şirketlerin çoğu, daha fazla düzenleme netliği sağlanana kadar eylemi erteliyor.
Neandross, “Feragat kararı verirlerse ve ne zaman verirlerse EPA'dan gerçekten güçlü bir sonuç alamıyoruz” dedi.
Yüksek Mahkeme geçtiğimiz günlerde federal kurumların belirsiz kanunları yorumlama yeteneğini bozarak EPA gibi çevre düzenleyicilerine ciddi bir darbe indirdi. Ve eğer Kaliforniya'nın kuralları yasal zorluklarla karşı karşıya kalırsa, Trump tarafından atanan yargıçlar Kaliforniya'nın çevre sorunlarına karar verebilecek bir dizi federal mahkemede yer almaya devam edecek.
“Çok fazla soru işareti var ve filoların 'Biliyor musun? Sadece bekleyeceğiz.'”
Bülten
Daha sürdürülebilir bir Kaliforniya'ya doğru
İklim değişikliği, enerji ve çevreyi konu alan haber bültenimiz Kaynama Noktasını edinin ve sohbetin ve çözümün bir parçası olun.
E-posta adresini girin
Beni Kaydol
Zaman zaman Los Angeles Times'tan tanıtım içeriği alabilirsiniz.