Trump'ın zaferi, ana akım medya kuruluşlarıyla mücadelede ne anlama geliyor?

Nesrin

New member
Super Bowl seyircisinin %25 oranında düştüğünü hayal edin. Salı günü Nielsen, eski Başkan Trump'ın Beyaz Saray adına Başkan Yardımcısı Kamala Harris'e karşı kazandığı tarihi seçim zaferini yayınlayan TV ağlarının izlenme sayısını hesapladığında olan da buydu.

Ancak seçim gecesi, dijital evrendeki alternatiflerin etkilerini zayıflatırken eski medya kuruluşlarının nasıl güncelliğini korumakta zorlandığını gösteren bir siyasi sezonun büyük finaliydi.

Genç izleyiciler, ücretli TV aboneliği olmadan akşam haber yayınlarını ve kablolu yayın programlarını atlayarak TikTok, YouTube ve Elon Musk'un X'inden bilgi alıyor.

Trump, geleneksel medya kuruluşlarını büyük ölçüde atlayarak Theo Von ve sonunda eski başkomutanı destekleyen etkili Joe Rogan gibi komedyenlere uzun röportajlar verdi. Harris, eski NBA oyuncuları Matt Barnes ve Stephen Jackson ile Alex Cooper'ın popüler “Call Her Daddy” ve “All the Smoke” gibi podcast'lerine katıldı.

Podcast yayıncılarının ortaya çıkışı, en büyük izleyici kitlesinin, hayranların kabile liderleri olarak gördüğü fikir sunucuları tarafından çekildiği kablolu haber haberlerinde yaşananların bir uzantısıdır. Genel TV reytingleri düşerken, seçim gecesinde en çok izlenen iki kanal, muhafazakar sunucularıyla büyük reytingler alan Fox News ve ilerici MSNBC oldu.

Kamuya açık konuşma yetkisi olmayan bir TV haber ajanı, “Joe Rogan'ın size söylediği şey, bu işin gazetecilik odaklı değil, kişilik odaklı hale geldiğidir” dedi.

Bu arada gazeteler, basılı baskıları eskimeye yüz tutarken kullanıcıların dijital içerik için para ödemesini sağlamak için çetin bir mücadele vermeye devam ediyor. Gallup tarafından yapılan kamuoyu yoklaması, kitlesel medya kurumlarına olan güvenin rekor seviyede düşük olduğunu gösteriyor.

TV haber kuruluşları hâlâ Trump'ın dönüşünün onlar için ne anlama geleceğini özümsemeye çalışıyor. Sunucular ve muhabirler, gazetecilere karşı düşmanca bir bakış açısına sahip bir cumhurbaşkanını konu alan bir dört yıl daha nasıl yol alacakları konusunda temsilcileriyle samimi görüşmeler yapıyor.

Haber kuruluşlarının muhabirlerini yeniden atamak için yeni Beyaz Saray yönetimini kullanması nedeniyle kamuoyu önümüzdeki haftalarda daha fazla yanıta sahip olacak. Bazı muhafazakar haber sunucularının ve yorumcuların yeni Trump yönetiminin bir parçası haline gelmeleri de mümkün.

Başka bir öngörülemeyen Trump yönetiminden reytinglerde ve okuyucu sayısında en azından kısa vadeli bir artış için umut var. Trump'ın 2016'daki zaferi, haber ateşini hızlandıran, reytingleri ve abonelik gelirini artıran hafif sıvıydı. Ancak bu etkinin tekrarı muhtemelen geçici olacak ve giderek parçalanan bir haber ortamında haber toplamayı sürdürülebilir bir iş haline getirmeyecek.



Alex Cooper, 6 Ekim 2024'teki “Call Her Daddy” bölümü için Başkan Yardımcısı Kamala Harris ile röportaj yapıyor.

(Babasını ara)



Poynter Enstitüsü başkanı Neil Brown, “Trump'ın patlaması bir giriş yolu olabilir” dedi. “Onlara hizmet etmenin kalıcı bir yolunu bulmadıkça, onları korumanın bir yolu olmayacak.”

Artık dijital Black Star Network'ün sahibi ve işletmecisi olan eski CNN yorumcusu Roland Martin, medya kuruluşlarının turboşarjlı bir haber döngüsüne güvendiğine inanıyor.

Martin, “Eski medyadan pek çok kişi Trump'ın geri dönüşünü sabırsızlıkla bekliyordu çünkü bunun her gün gösteri gibi olacağını biliyorlardı” dedi. “Bu onun çılgınlığıyla ilgili dört yıllık bir realite şovu daha olacak.”

Bazı haber yöneticileri -belki de arzulu bir şekilde- yönetimin başlangıçta politikaya odaklanacağına ve gelecek dönem başkanın taşkın kişiliğine daha az vurgu yapılacağına inanıyor.

Purple Strategies iletişim firmasının başkanı ve eski bir Cumhuriyetçi siyasi danışman olan Alex Castellanos, “Eğer Temsilciler Meclisi ve Senato elindeyse, özellikle ilk iki yılda çok meşgul olacağını düşünüyorum” dedi.

Kampanya sürecinde Trump, belgesiz göçmenlerin kitlesel sınır dışı edilmesi ve aşı ve florürlü su eleştirmeni Robert F. Kennedy Jr.'ı halk sağlığı üzerinde nüfuz sahibi bir konuma getirmek de dahil olmak üzere radikal değişiklikler sözü verdi.

Şu anda medya şirketlerine danışmanlık yapan eski CBS News başkanı Andrew Heyward, “Bu yeni fenomene karşı geçen seferki kadar saplantılı bir hayranlık olmayacak” dedi. “Daha çok haber değerine dayanacak ve bu nedenle daha az haber olabilir ve o kadar uzun sürmeyebilir.”

Uzmanlar, Trump'ın beklenenden iyi performansının daha büyük bir sorunu ortaya çıkardığına inanıyor.

Büyük medya kuruluşlarının Washington'da kamuoyu yoklamalarına ve siyasi uzmanların yorumlarına odaklanarak çok fazla zaman harcadığını ve seçmenlerin sahada söylediklerini yeterince dinlemediğini söylüyorlar. Sağ eğilimli yayınların dışında medya kuruluşları, ekonomik toparlanmanın güçlü olduğu bir dönemde işçi sınıfının yaşam pahalılığına yönelik öfkesine yeterince ilgi göstermemiş olabilir.

Ana akım haber kaynakları da Latin seçmenlerin Trump'a kaydığını görmekte yavaş davrandı. Martin bunu kuruluşlarında Latin kökenli gazetecilerin veya yöneticilerin bulunmamasına bağladı. Ayrıca medyanın Siyah seçmenlerin Trump'a akın ettiği yönündeki anlatıyı abarttığını da belirtti.

Martin, “Ana akım beyaz anketleri kullanıyorlardı ve Siyahlara özgü anketleri asla yayına koymuyorlardı” dedi. “Ve Siyah erkekler berber dükkanları dışında başka yerlerde de toplanıyor.”

Fox News, birkaç yıl önce ABD'nin güney sınırındaki göçmen akınını agresif bir şekilde haber yaptığı için eleştirilmişti, ancak haberler, göçün 2024 başkanlık kampanyasında önemli bir sorun olarak ortaya çıkacağını önceden haber veriyordu. Göçmenler otobüslerle New York gibi büyük medya merkezlerine götürülene kadar hikaye rakiplerinden pek ilgi görmedi.

Şirketlere ait medya kuruluşlarının çeşitli toplulukları veya daha geniş bir yelpazedeki konuları yeterince derinlemesine ele almadığı yönündeki eleştiriler yıllardır sürüyor. Kuruluşlar maliyetleri kısmak ve azalan gelirlerle baş etmek konusunda daha fazla baskı altına girdiklerinden sorunun çözümü daha da zorlaşıyor.

Heyward, “Değişen bir dünyadayız ve bunu herkes biliyor” dedi. “Maalesef kaynakların kısıtlı olduğu bir dönem. Bu, çok daha karmaşık bir ortamda benzersiz bir rol üstlenmek için neyi çok iyi yapabileceğimize karar vermek anlamına geliyor.”

Artan rekabetin yanı sıra, medya şirketleri, reklamverenlerin, reklamlarını haber programlarında yayınlama konusunda daha ürkek hale geldiğini, mevcut kutuplaşmış siyasi manzaradaki saldırganlık ve bölücülük nedeniyle kendilerini kapattığını görüyor. Scripps News, 24 saat haber servisini kapatma kararında bu tutumun bir faktör olduğunu belirtti.

Başkanlık kampanyaları bu çalkantıdan tam anlamıyla yararlandı, tartışmalara kendi kararlarını verdi (Trump ile Harris arasında yalnızca bir tane vardı) ve resmi medyaya çıkışlarında daha seçici davrandılar.

Syracuse Üniversitesi Demokrasi Enstitüsü'nden kıdemli araştırmacı Joshua Darr şöyle konuştu: “Adaylar eski medyayla ilişkileri, belki de önceki dönemlere göre daha fazla, ya onların etrafından dolaşarak ya da onlara röportaj verecekleri zamanı kontrol ederek kontrol edebildiler.” , Gazetecilik ve Vatandaşlık.



Başkan Trump, podcast yayıncısı Joe Rogan ile yaptığı röportajın YouTube'da yayınlanmasının ardından ilk üç günde yaklaşık 40 milyon izleyiciye ulaştı.


(Evan Vucci / Associated Press, sol; Gregory Payan / Associated Press, sağ)



Heyward, alternatif kanallarda seçmen kitlelerine ulaşmak için bu kadar çok seçenek varken zorlu medya platformlarından kaçınmanın bir cezası olmadığını söyledi. Rogan'ın Trump'la röportajı YouTube'da ilk üç gününde yaklaşık 40 milyon izlendi.

Heyward, Trump'ın düzenlemesi nedeniyle ağa karşı açtığı 10 milyar dolarlık davaya atıfta bulunarak, “'60 Dakika” elli yıldır 1 numaralı TV haber programı oldu, ancak Trump'ın sadece programı atlamakla kalmayıp dava etme konusunda da bir sorunu yoktu” dedi. Harris'in CBS News dergisi programında verdiği röportajın cevabı. Trump başlangıçta programla ilgili bir röportaj yapmayı kabul etti ancak daha sonra programa katılımını iptal etti.

Eski medyaya olan bağlılık ve bu kuruluşlarla kamusal bağ hissi azalırken, medya uzmanları bu köklü markaların hâlâ güç sahibi olduğunu söyledi. Harris, “The View”a devam etti, CNN'den Dana Bash ile röportaj yaptı, Fox News'den Bret Baier'in tartışmasına katıldı ve savaş alanı eyaletlerinde yerel medyada haber yaptı. Geleneksel ağlardaki görünümleri milyonlarca görüntülemeye ulaştı.

Poynter Enstitüsü'nden Brown, “Eski medya hayati olmaya devam ediyor ve bu sonuçta bunu değiştirecek hiçbir şey yok” dedi. “Eski medyanın kendi topluluklarıyla güvenilirliğe ve kurumsal bağlantıya sahip olduğuna ve derin bir hizmet sunduklarına tamamen inanıyorum.”