Trump'ın önerdiği tarifeler bir dizi mal için daha yüksek fiyatlar getirebilir

Nesrin

New member
Başkan seçilen Donald Trump'ın Meksika, Kanada ve Çin'den yapılan ithalatlara kapsamlı yeni gümrük vergileri uygulama vaadini yerine getirmesi halinde sert fiyat artışları yolda olabilir.

Trump, tarifeleri ülkenin zirvesine uygulamakla tehdit etti üç ticaret ortağı Çin'den gelen ürünlere %10'luk gümrük vergisi de dahil olmak üzere göreve döndüğü ilk günde. Pazartesi günü Truth Social'da yayınlanan bir çift gönderide, kararı yasadışı göç ve uyuşturucuyla mücadelenin bir yolu olarak açıkladı.

“20 Ocak'ta, ilk Yönetici Emirlerimden biri olarak, Meksika ve Kanada'ya Amerika Birleşik Devletleri'ne gelen TÜM ürünler için %25 Tarife uygulayacak gerekli tüm belgeleri imzalayacağım” dedi. söz konusu. “Onların çok büyük bir bedel ödemesinin zamanı geldi!”

Ancak sonuçta bu maliyetlerin yükünü üstlenecek olanlar tüketiciler olacaktır. Yabancı ithalatlara gümrük vergisi uygulandığında, Amerikan şirketleri diğer ülkelerden yaptıkları alımlar için ABD hükümetine vergi ödemek zorunda kalıyor; şirketler genellikle bu ekstra maliyetleri müşterilerine yansıtıyor.

Kaliforniya ekonomisi, Çin ve Meksika ile olan ticarete olan yoğun bağımlılığı nedeniyle özellikle ağır darbe alabilir.

Los Angeles'taki Beacon Economics'in kurucu ortağı ekonomist Chris Thornberg, “Bu, herkesin dikkatini çekmeye yönelik zorba bir çaba” dedi. “Tarifeleri kullanmasının nedenlerinden biri, buranın gerçekten nüfuz sahibi olduğu az sayıdaki yerden biri olmasıdır.”

Thornberg, Trump'ın önerdiği tarifelerin uygulanıp uygulanmayacağının ve nasıl uygulanacağının hâlâ “görülmesi gereken devasa bir şey” olduğunu belirtmesine rağmen, tüm tüketim malları değişikliklerden önemli ölçüde etkilenebilir.

İşte birkaç üst kategori:

Arabalar ve araba parçaları

Meksika Amerika Birleşik Devletleri'nindi en iyi mal ticaret ortağı geçen yıl Çin'i geride bıraktı.

Ülke binek araçları, hafif araçlar, kamyonlar, otomobil parçaları, sarf malzemeleri ve elektrikli araç teknolojilerinde önemli bir üreticidir. Meksika'da üretilen araçların yüzde 88'i ihraç ediliyor ve yüzde 76'sı ABD'ye gidiyor. Uluslararası Ticaret İdaresi.

Meksika'da üretim faaliyetleri bulunan otomobil üreticileri arasında General Motors, Ford, Tesla, Audi, BMW, Honda, Kia, Mercedes Benz, Nissan, Toyota ve Volkswagen yer alıyor. Salı günü GM hisseleri %9, Ford hisseleri ise %2,6 düştü.

Trump'ın son gümrük tarifesi tehditlerinden önce bile otomotiv şirketleri, yeni vergiler uygulanması halinde nasıl yanıt vermeyi planladıklarını paylaşıyordu.

AutoZone'un genel müdürü Phil Daniele, şirketin en son kazanç açıklamasında, “Tarife alırsak, bu tarife maliyetlerini tüketiciye geri yansıtacağız” dedi. “Genellikle fiyatları tarifelerin ne olacağından önce artıracağız.”

Oyuncaklar

Ulusal Perakende Federasyonu'na göre geçen yıl Çin, oyuncak ithalatının %77'sini gerçekleştirdi; bu rakam, bir sonraki en büyük yabancı tedarik kaynağı olan Meksika'dan yapılan oyuncak ithalatının toplam değerinden yaklaşık 25 kat daha fazla. Bu arada ABD'li üreticiler oyuncak pazarının %1'inden azını oluşturuyor.

Bu ayın başlarında federasyon bir açıklama yayınladı. çalışmak Trump'ın ikinci dönem kampanyası sırasında önerdiği tarifelerin tüketiciler açısından nasıl sonuç verebileceğini inceledi.

Önerilen tarifelerin (tüm yabancı ülkelerden yapılan ithalatlara evrensel %10 ila %20 gümrük vergisi ve özellikle Çin'den yapılan ithalatlara ilave %60 ila %100 gümrük vergisi) ABD'ye ithal edilen çok çeşitli oyuncaklara uygulanacağı ortaya çıktı. bebekler, oyunlar ve üç tekerlekli bisikletler.

Çalışma, “Analizimiz, oyuncak fiyatlarının en yüksek artışlardan biriyle karşı karşıya kalacağını ortaya çıkardı” sonucuna vardı. “Oyuncak fiyatları yüzde 36 ile yüzde 56 arasında artacak.”

Giyim

Ulusal Perakende Federasyonu araştırması ayrıca üstler, altlar, iç çamaşırları, mayolar ve çoraplar da dahil olmak üzere 500'den fazla giysiyi analiz etti ve fiyatların “önemli ölçüde artacağını” (yüzde 20,6'ya kadar) buldu.

Bu, tüketicileri giyim harcamalarını kısmaya zorlayacaktır. Grup, yüksek fiyatlar ve harcama gücü kaybının özellikle düşük gelirli aileleri olumsuz etkileyeceğini, çünkü düşük gelirli hanelerin yüksek gelirli hanelere kıyasla vergi sonrası gelirlerinin üç katını hazır giyime harcadığını söyledi.

Çalışmada “ABD'li hazır giyim üreticilerinin tarifelerden yararlanacağı ancak bunun ailelere maliyetinin yüksek olacağı” belirtildi. “Yerli imalat kazançları ve yeni tarife gelirleri hesaba katıldıktan sonra bile sonuç, ABD ekonomisi için net 16 milyar ila 18 milyar dolar arasında bir kayıp anlamına geliyor ve bu yükün ABD'li tüketiciler tarafından taşındığını görüyoruz.”

Üretmek

Ekonomik tahmin kuruluşu UCLA Anderson Forecast'in fakülte müdürü Jerry Nickelsburg, Amerikalıların zaten yüksek bakkal fiyatlarına karşı ihtiyatlı olması nedeniyle, Trump'ın teklif ettiği gümrük vergilerinin birçok ithal meyve ve sebzenin maliyetini artıracağını söyledi.

Avokado, salatalık, patates ve mantar da dahil olmak üzere ABD ürün ithalatının büyük çoğunluğu Meksika ve Kanada'dan geliyor. ABD 88 milyar dolar harcadı tarımsal ithalat 30 Eylül'de sona eren 2024 mali yılında iki ülkeden.

Nickelsburg, “Market fiyatları artacak çünkü bu tarifelerin en azından bir kısmı tüketicilere yansıtılacak” dedi. “Eğer iyi bir alternatif yoksa, o zaman üreticiler her şeyi aktarmaya çalışacaklar.”

Ev aletleri ve diğer elektronikler

Birçoğu Meksika ve Çin'de üretilen veya bu ülkelerden ithal edilen parçalarla üretilen televizyonlar, dizüstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar, bulaşık makineleri ve çamaşır makineleri gibi yüksek fiyatlı elektronik ürünler muhtemelen daha pahalı hale gelecektir.

ABD 76 milyar dolar değerinde bilgisayar ve diğer elektronik ürünleri ithal etti Meksika'dan 2023 yılında ABD'nin Çin'den yaptığı ithalatın dörtte birinden fazlası elektronik ekipmanlardan oluşuyor.

Ayakkabı

İthal ayakkabı ürünleri, özellikle Çin'de üretilenler halihazırda yüksek ABD vergileriyle karşı karşıyadır.

Salı günü, Amerika Ayakkabı Distribütörleri ve Perakendecileri, yeni tarifeler tehdidiyle ilgili endişelerini dile getirerek, bu tür politikaların tüketicilerin ayakkabı ve diğer günlük ihtiyaçları karşılamasını zorlaştıracağını söyledi.

Ticaret birliğinin başkanı Matt Priest yaptığı açıklamada, “Seçilen Başkan Trump'ın bu tarifeleri ayakkabılarla ilgili olarak yeniden düşünmesini umuyoruz, çünkü bu tür önlemler, bütçeler zaten zayıfken Amerikalı ailelere gereksiz bir yük getirecektir” dedi. “Başkanı, bu tarifelerin çalışan aileler ve daha geniş anlamda ekonomi üzerinde yaratacağı derin etkiyi dikkate almaya çağırıyoruz.”