SACRAMENTO —
Kaliforniyalı milletvekilleri, yayınladıkları haber makaleleri için çevrimiçi platformlardan ücret alınmasını öngören yasayı yeniden canlandırdı; bu öneri, geçen yıl gazetecilik endüstrisindeki bölünmeler ve Google ile diğer teknoloji şirketlerinin yoğun muhalefeti nedeniyle durduruldu.
Pazartesi günü 886 sayılı Meclis Tasarısı'nda yayınlanan yeni değişiklikler, küçük yayıncıların endişelerini gidermeyi ve planı, Kanada'nın haber içeriği dağıtımı için platformlara ücretlendirme yöntemine daha benzer hale getirmeyi amaçlıyor.
“Kaliforniya Gazeteciliğini Koruma Yasası” olarak da bilinen yasa tasarısı, dijital reklam devlerinin, haber içeriğinin yanı sıra reklam da satarken haber kuruluşlarına ücret ödemesini gerektiriyor. Yayıncıların bu fonların yüzde 70'ini Kaliforniya'daki gazetecilere ödeme yapmak için kullanması gerekecek.
Değişiklikler, ödemelerin, Kanada'nın modeline benzer şekilde, başlangıçta önerildiği gibi bir makalenin ürettiği gösterim sayısına göre değil, bir haber kuruluşunun çalıştırdığı gazeteci sayısına göre hesaplanmasını gerektiriyor. Ve platformların ödeme yapacağı, parayı haber kuruluşlarına dağıtacak bir fon oluşturulması çağrısında bulunuyorlar. Google, Kanada'da geçen yıl yürürlüğe giren yasa kapsamında haber endüstrisine yönelik bir fona yılda 74 milyon dolar ödüyor.
Meclis üyesi Buffy Wicks (D-Oakland), “Kanada versiyonundan öğrendiklerimiz bunun mümkün olduğu ve haberlerin değerli ve kritik olduğudur” dedi. “Ve yayıncılarımızın sağladıkları emeğin karşılığını almalarını sağlamak için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız.”
Wicks tasarısındaki yeni değişiklikler, küçük yayıncılara, gazeteci başına ödemenin ötesinde fon almaya hak kazanmalarını sağlayarak ve program kapsamında alacakları parayı nasıl harcayacakları konusunda daha fazla esneklik sağlayarak, küçük yayıncılara ek bir destek sağlayacak. gazetecilere %50'ye kadar ödeme yapmak.
Tasarı, Los Angeles Times'ın da üyesi olduğu California News Publishers Assn. tarafından destekleniyor. Yayıncılar, çevrimiçi arama ve sosyal medya platformlarının, parasını ödemedikleri içeriği yayınlayarak reklam gelirlerini gasp ederek gazetecilik sektörüne zarar verdiğini savunuyor.
Tasarıda yapılan değişiklikler, Google ve diğer şirketlerin yoğun muhalefeti karşısında tasarının geçen yıl duraklatılmasından bu yana önemli bir gelişmeye işaret ediyor. Google, mevzuatın iş modelini altüst edeceğini savundu ve Nisan ayındaki bir blog yazısında tasarının “Kaliforniya'daki haberleri baltaladığını” yazdı. Arama devi, bu yılın başlarında bazı kullanıcılar için Kaliforniya haber sitelerine olan bağlantıları arama sonuçlarından kaldırarak yasa tasarısına karşı gücünü gösterdi.
Google, tasarıdaki son değişikliklerle ilgili yorum isteyen bir e-postaya yanıt vermedi.
Ancak değişikliklerin nihai değişiklikler olması muhtemel değildir. Milletvekilleri, Ağustos ayındaki yasama oturumunun sonuna yaklaşırken genellikle zor konulardaki müzakereleri hızlandırıyor. Tasarının 25 Haziran'da Senato Yargı Komitesi'nde görülmesi planlanıyor ve bu onun bir sonraki büyük engeli.
Komiteye başkanlık eden Eyalet Senatörü Tom Umberg (D-Orange), müzakereler devam ederken daha fazla değişiklik beklediğini söyledi. Tasarının geçmesini istediğini ancak bunun haber endüstrisinin ihtiyaçları ile teknoloji platformlarının ödeyebileceği miktar arasında doğru dengeyi sağladığından emin olmak istediğini söyledi.
“Platformların taşıyamayacağı kadar pahalı hale getirerek bu işi berbat edebileceğimize inanıyorum. [journalism] içerik,” dedi Umberg. “Bu felaket olurdu. Bu yüzden bu tatlı noktaya nerede ulaştığımızı bilmiyorum.
Gazetecilik endüstrisine yardım etmeyi amaçlayan ayrı bir yasa tasarısı, Amazon, Meta ve Google'a kullanıcılardan aldıkları veriler için yeni bir vergi uygulayacak ve bu “veri çıkarma hafifletme ücretinden” gelen parayı, haber kuruluşlarına istihdam için vergi kredisi vererek aktaracak. tam zamanlı gazeteciler.
Bir vergi önlemi olarak, Senato Tasarısı 1327, Yasama Meclisinin üçte ikisinin onayını gerektirecek ve seçim yılında siyasi bir zorluk teşkil edecek. Bununla birlikte eyalet Senatörü Steve Glazer (D-Orinda), tasarısının Wicks'in mevzuatıyla uyumlu olduğunu söyledi ve yasa yapıcıların gazetecilik endüstrisine yardım etmenin bir yolunu bulabileceğinden umutlu olmaya devam ediyor.
Glazer, “Sorunu nasıl çözmemiz gerektiği konusunda kendisi ve diğerleriyle birçok görüşme yapmaya devam ediyorum” dedi. “Bunu başarmanın birçok yolu var.”
Kaliforniyalı milletvekilleri, yayınladıkları haber makaleleri için çevrimiçi platformlardan ücret alınmasını öngören yasayı yeniden canlandırdı; bu öneri, geçen yıl gazetecilik endüstrisindeki bölünmeler ve Google ile diğer teknoloji şirketlerinin yoğun muhalefeti nedeniyle durduruldu.
Pazartesi günü 886 sayılı Meclis Tasarısı'nda yayınlanan yeni değişiklikler, küçük yayıncıların endişelerini gidermeyi ve planı, Kanada'nın haber içeriği dağıtımı için platformlara ücretlendirme yöntemine daha benzer hale getirmeyi amaçlıyor.
“Kaliforniya Gazeteciliğini Koruma Yasası” olarak da bilinen yasa tasarısı, dijital reklam devlerinin, haber içeriğinin yanı sıra reklam da satarken haber kuruluşlarına ücret ödemesini gerektiriyor. Yayıncıların bu fonların yüzde 70'ini Kaliforniya'daki gazetecilere ödeme yapmak için kullanması gerekecek.
Değişiklikler, ödemelerin, Kanada'nın modeline benzer şekilde, başlangıçta önerildiği gibi bir makalenin ürettiği gösterim sayısına göre değil, bir haber kuruluşunun çalıştırdığı gazeteci sayısına göre hesaplanmasını gerektiriyor. Ve platformların ödeme yapacağı, parayı haber kuruluşlarına dağıtacak bir fon oluşturulması çağrısında bulunuyorlar. Google, Kanada'da geçen yıl yürürlüğe giren yasa kapsamında haber endüstrisine yönelik bir fona yılda 74 milyon dolar ödüyor.
Meclis üyesi Buffy Wicks (D-Oakland), “Kanada versiyonundan öğrendiklerimiz bunun mümkün olduğu ve haberlerin değerli ve kritik olduğudur” dedi. “Ve yayıncılarımızın sağladıkları emeğin karşılığını almalarını sağlamak için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız.”
Wicks tasarısındaki yeni değişiklikler, küçük yayıncılara, gazeteci başına ödemenin ötesinde fon almaya hak kazanmalarını sağlayarak ve program kapsamında alacakları parayı nasıl harcayacakları konusunda daha fazla esneklik sağlayarak, küçük yayıncılara ek bir destek sağlayacak. gazetecilere %50'ye kadar ödeme yapmak.
Tasarı, Los Angeles Times'ın da üyesi olduğu California News Publishers Assn. tarafından destekleniyor. Yayıncılar, çevrimiçi arama ve sosyal medya platformlarının, parasını ödemedikleri içeriği yayınlayarak reklam gelirlerini gasp ederek gazetecilik sektörüne zarar verdiğini savunuyor.
Tasarıda yapılan değişiklikler, Google ve diğer şirketlerin yoğun muhalefeti karşısında tasarının geçen yıl duraklatılmasından bu yana önemli bir gelişmeye işaret ediyor. Google, mevzuatın iş modelini altüst edeceğini savundu ve Nisan ayındaki bir blog yazısında tasarının “Kaliforniya'daki haberleri baltaladığını” yazdı. Arama devi, bu yılın başlarında bazı kullanıcılar için Kaliforniya haber sitelerine olan bağlantıları arama sonuçlarından kaldırarak yasa tasarısına karşı gücünü gösterdi.
Google, tasarıdaki son değişikliklerle ilgili yorum isteyen bir e-postaya yanıt vermedi.
Ancak değişikliklerin nihai değişiklikler olması muhtemel değildir. Milletvekilleri, Ağustos ayındaki yasama oturumunun sonuna yaklaşırken genellikle zor konulardaki müzakereleri hızlandırıyor. Tasarının 25 Haziran'da Senato Yargı Komitesi'nde görülmesi planlanıyor ve bu onun bir sonraki büyük engeli.
Komiteye başkanlık eden Eyalet Senatörü Tom Umberg (D-Orange), müzakereler devam ederken daha fazla değişiklik beklediğini söyledi. Tasarının geçmesini istediğini ancak bunun haber endüstrisinin ihtiyaçları ile teknoloji platformlarının ödeyebileceği miktar arasında doğru dengeyi sağladığından emin olmak istediğini söyledi.
“Platformların taşıyamayacağı kadar pahalı hale getirerek bu işi berbat edebileceğimize inanıyorum. [journalism] içerik,” dedi Umberg. “Bu felaket olurdu. Bu yüzden bu tatlı noktaya nerede ulaştığımızı bilmiyorum.
Gazetecilik endüstrisine yardım etmeyi amaçlayan ayrı bir yasa tasarısı, Amazon, Meta ve Google'a kullanıcılardan aldıkları veriler için yeni bir vergi uygulayacak ve bu “veri çıkarma hafifletme ücretinden” gelen parayı, haber kuruluşlarına istihdam için vergi kredisi vererek aktaracak. tam zamanlı gazeteciler.
Bir vergi önlemi olarak, Senato Tasarısı 1327, Yasama Meclisinin üçte ikisinin onayını gerektirecek ve seçim yılında siyasi bir zorluk teşkil edecek. Bununla birlikte eyalet Senatörü Steve Glazer (D-Orinda), tasarısının Wicks'in mevzuatıyla uyumlu olduğunu söyledi ve yasa yapıcıların gazetecilik endüstrisine yardım etmenin bir yolunu bulabileceğinden umutlu olmaya devam ediyor.
Glazer, “Sorunu nasıl çözmemiz gerektiği konusunda kendisi ve diğerleriyle birçok görüşme yapmaya devam ediyorum” dedi. “Bunu başarmanın birçok yolu var.”