Kaliforniya'da bir rafineri daha kapandı. Benzin fiyatları ne olacak?

Nesrin

New member
Kaliforniya'nın benzinden yumuşak bir geçiş yapma girişimi, Phillips 66'nın bu hafta Wilmington'daki rafinerisini gelecek yıl kapatma kararıyla daha da kötüleşti ve eyaletin ham petrol işleme kapasitesinin %8'inden fazlasını yok etti.

Analistler, yedek benzinin çoğunun okyanus gemisiyle taşınacağı göz önüne alındığında, kapatmanın Kaliforniya'nın zaten yüksek olan benzin pompası fiyatlarını muhtemelen artıracağını söylüyor.

UC Berkeley Enerji Enstitüsü fakülte müdürü Severin Borenstein, “piyasada bir tür aksama olursa ve Phillips rafinerisi ikmal konusunda yardımcı olmak için orada olmazsa fiyat meselesi en endişe verici olacaktır” dedi.

Phillips 66 tarafından Çarşamba günü duyurulan planlı kapatma, Vali Gavin Newsom'un eyaletin rafinerilerini ekstra benzin depolamaya zorlayabilecek bir yasa tasarısını imzalamasından sadece birkaç gün sonra geldi; 2023.

Phillips 66'nın bir sözcüsü, kararın bu yasa tasarısıyla ilgili olmadığını söyledi ancak şirket, bir basın açıklamasında rafinerinin “uzun vadeli sürdürülebilirliğini” “belirsiz” olarak nitelendirdi. The Times'a “portföyümüzdeki diğer varlıklarla karşılaştırıldığında rafinerinin karlılığının daha düşük olduğunu” söyledi.

Rafinerinin bulunduğu Wilmington bölgesini temsil eden Eyalet Senatörü Steve Bradford (D-Gardena), planlanan kapatmayı, Kaliforniya enerji politikasında “bizi Phillips'in geldiği yere götüren 1.000 kesintinin” sonucu olarak görüyor. gerçek bir gelecek göremedi.”

Sadece benzin fiyatları artmayacak, dedi, “aynı zamanda bizim sahip olduğumuz çevre standartlarına sahip olmayan ülkelerden benzin boşaltırken, artık gemilerimiz limanlarımıza yanaşıp kirlilik saçacak.”

Rafineride 600'e yakın doğrudan işin, 300 yüklenicinin ve bilinmeyen sayıda yardımcı işin kaybedilmesinden yakınıyor. Phillips rafinerisi, biri Wilmington'da, diğeri yakınlardaki Carson'da olmak üzere, boru hattıyla birbirine bağlanan iki bölgeye ayrılmıştır.

“On yıllardır bu işlere bağımlı olan, o bölgede yaşayan kadın ve erkeklere üzülüyorum. Önce evler değil rafineri vardı” dedi. “Bu insanlar işlerine yakın olmak için bu topluluklarda ev satın alma konusunda bilinçli bir karar verdiler.”

Ancak çevreciler ve toplum aktivistleri, bunun bölgede yaşayan binlerce kişi için daha temiz hava anlamına geleceğini ve devletin fosil yakıtlara olan bağımlılığından uzaklaşmaya devam etmesi gerektiğini söyleyerek haberi memnuniyetle karşıladılar.

Consumer Watchdog'un başkanı Jamie Court, rafineri kapatıldıktan sonra benzin fiyatlarının artabileceğini kabul etti, ancak bunun Kaliforniya'nın benzin tedariki üzerinde daha fazla kontrol kurma planlarını haklı çıkardığını söyledi.

Rafineriler üzerindeki komuta ve kontrolün nedeni budur” dedi. “Yani biri planını değiştirdiğinde diğerleri likidite sağladıklarından emin olmalı.”

Wilmington rafinerisinin kaybı, eyaletin rafinaj kapasitesinin daha az elde toplanmasına yol açacak ve Mahkeme, bunun fiyat sabitleme potansiyelini artıracağını ifade etti.

Rafinerilerin kapatılması, devletin kirliliği ve sera gazlarını azaltmak için benzinli ve dizel araçlardan kurtulmaya çalışırken aynı zamanda pompa fiyatlarını da kontrol altına alma çabasındaki son gelişme.

Vali, fiyat şişirme olarak adlandırdığı olay nedeniyle sektörü suçlamaktan çekinmedi ve söylemi hararetli. Bu haftanın başlarında, “Kocaman yağlı perukların Kaliforniya'da yağlı maskaralıklarına hazır olduğunu” ilan ettiği bir Instagram videosu yayınladı.

Phillips 66, valiyle kısasa kısasa dalaşmak yerine, stratejik bir geri çekilme olarak kabul edilebilecek bir adım atıyor. Kapanış gerçekten de kârlılığını artırabilir. Şirketin ABD'de dokuz, Avrupa'da ise iki benzin rafinerisi bulunuyor. Ağustos ayında yatırımcılara yönelik bir sunumda şirket, kapasite kullanımını artırmayı planladığını söyledi. Bu, bir veya daha fazla rafineriyi kapatarak ve kalanların kullanımını artırarak, işletme ve sermaye maliyetlerini azaltarak ve kar marjlarını iyileştirerek başarılabilir.

Olası arz kıtlığı konusunda Phillips, “mevcut seviyeleri korumak ve potansiyel olarak arzı artırmak için Kaliforniya ile birlikte çalışacağını” söyledi. Hiçbir ayrıntı sunulmadı. Phillips'in tedariki yüksek tutmak için güçlü bir teşviki var: Kaliforniya'da 76, Phillips 66 ve Conoco markaları altında yaklaşık 1.000 servis istasyonu işletiyor.

Ancak Borenstein, yakıtı kendi rafinerilerinden gemiyle ithal etmenin veya diğer ithalatçılardan satın almanın “maliyetleri artırdığını” söyledi.



Eyalet Senatörü Steve Bradford (D-Gardena), Phillips 66 rafinerisinin bulunduğu bölgeyi temsil ediyor. “On yıllardır bu işlere bağımlı olan, o bölgede yaşayan erkek ve kadınların acısını paylaşıyorum” dedi.

(İlişkili Basın)



Newsom yorum yapmaktan kaçındı. Kaliforniya Enerji Komisyonu başkan yardımcısı Siva Gunda, Phillips 66'nın “rafineri kapatılması nedeniyle kaybedilen üretimi telafi etme planının, fosil yakıtlardan uzaklaşırken ihtiyaç duyulan yaratıcı çözüm türlerinin bir örneği olduğunu” belirten bir bildiri yayınladı.

Kaliforniya'da 11 benzin rafinerisi vardı ancak Martinez'deki Marathon rafinerisi ve Phillips 66'nın Rodeo'daki diğer Kaliforniya rafinerisi (her ikisi de Kuzey Kaliforniya'da) tesislerini fosil yakıtlardan yenilenebilir dizel yakıta dönüştürdüğünde bu sayı yakın zamanda dokuza düştü. Bu dönüşümler eyaletin karbon piyasalarında karbon kredisi sübvansiyonları kazanıyor.

Kaliforniyalı kamyonculara daha düşük karbonlu yakıt sağlarken, kirlilik ve sera gazlarında azalmalar meydana geldi; bu değişim, benzin rafineri pazarındaki yoğunlaşmayı artırdı ve daha fazla fiyatlandırma gücüne yol açtı. Gelecek yıl Kaliforniya rafinerilerinin sayısı sekize düşecek.

Phillips 66, kararının benzin depolama tasarısı ile ilgili olmadığını söylese de, en son yıllık 10-K mali raporunda Kaliforniya mevzuatı ve kural koymanın “Kaliforniya'daki rafinaj, pazarlama ve orta ölçekli operasyonlarımız üzerinde potansiyel olumsuz etkileri olabileceği” konusunda uyardı. faaliyet sonuçlarımız, mali durumumuz, kârlılığımız ve nakit akışlarımız açısından önemli olabilecek.”

Raporda, 2023'te devlete rafineri kar marjlarına sınırlama getirme yetkisi veren ve uymayanlara ağır cezalar uygulayan bir yasa tasarısının kabul edildiği belirtiliyor. Devlet henüz bu seçeneği kullanmadı.