Kaliforniya, milletvekillerinin ve valinin acı verici kararlar almasını gerektirecek milyarlarca dolarlık bir bütçe açığıyla karşı karşıya. Hiç kimse çocuğunun okulu, yol bakımı, çevresel ilerleme veya diğer temel hizmetler için daha az fon istemez.
Ancak harcamaların kesilebileceği ve kesilmesi gereken bir alan var: hapishaneler. Binlerce Kaliforniya hapishane yatağı kullanılmıyor. Basitçe bazı tesislerin birleştirilmesi ve kapatılması, sonuçta eyaletin yüz milyonlarca dolar tasarruf etmesini sağlayabilir.
Bu, eyaletimizin hapsetme kriziyle yüzleşen ve hapishane nüfusunu azaltan önemli reformlar sayesinde güvenli bir şekilde başarılabilir. Kaliforniya Ceza İnfaz Kurumu ve Rehabilitasyon Dairesi'ne göre 2019'da yaklaşık 130.000 kişi eyalet gözetimindeydi; geçen yılın sonunda bu sayı yaklaşık %25'lik bir düşüşle 96.000'e düştü.
Bugün eyaletin hapishane nüfusu yaklaşık 93.000'e düştü. Geriye yaklaşık 15.000 hapishane yatağı fazlası kalıyor; nüfus azalmaya devam ettikçe bu sayının dört yıl içinde 19.000'e çıkması bekleniyor. Sosyal güvenlik ağı programları yok olmak üzereyken bu yatakların bakımını yapmak mali açıdan sorumsuzluktur.
Boş yataklar, hapishanelerdeki fazlalığın ötesinde personel, operasyon ve bakım masraflarına gereksiz milyarlarca dolar harcamaya devam ettiğimiz anlamına geliyor. Cezaevlerinin birleştirilmesi ve devre dışı bırakılması, uzun vadede devletin bütçe açığını kapatmanın kolay bir yolunu sunuyor.
Vali Gavin Newsom iki hapishaneyi ve sekiz avluyu (her eyalet hapishanesi genellikle birkaç avludan oluşur) kapattı ve bir özel hapishane sözleşmesini sonlandırdı ve bir başka hapishanenin gelecek yıl için kapatılması planlanıyor. Ancak bu azalmalara rağmen boş kontenjanlar dört veya beş boş hapishaneye eşdeğer.
New York neyin mümkün olduğuna dair bir örnek sunuyor. 1999'dan beri hapishane nüfusu yarı yarıya azalan eyalet, kapandı düzinelerce Son yıllardaki tesisler. Vali Kathy Hochul kapatma teklifinde bulundu beş tane daha önümüzdeki mali yılda.
Kaliforniya da aynısını yapmalı. Eyaletin partizan olmayan Yasama Analisti Ofisi geçtiğimiz günlerde, beş hapishaneyi kapatarak eyaletin yıllık işletme giderlerinden 1 milyar dolar tasarruf edebileceğini ve sermaye giderlerinde de 2 milyar dolara kadar ek tasarruf sağlayabileceğini tahmin etti. Aksi takdirde ofis, eyaletin hapishane kapasitesinin beşte birinin kullanılmadan kalmasını bekliyor.
Yılda bir milyar dolar yalnızca bu ve gelecekteki açıkların kapatılmasına yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda gerçek kamu güvenliği önlemlerini de destekleyebilir: güvenlik ağı programları, eğitim, barınma ve iş gücü gelişimi. Eyaletin mevcut düzeltme bütçesi yaklaşık 15 milyar dolar. Kaliforniya Üniversitesi için eyaletin genel fon bütçesi? Altında 5 milyar dolar.
Güncellenmiş okul ders kitapları mı yoksa fazla hapishane yatakları mı istiyoruz? Umutsuzca uygun fiyatlı konutlara mı yoksa gereksiz hapishane bahçelerine mi ihtiyaç duyuyorsunuz? İnsanlara boş bir hücreyi izlemeleri için mi yoksa ulaşım altyapısı kurmaları için mi para ödemeliyiz?
Yasama Meclisi, giderek genişleyen hapishane sistemimizi dizginlemek için düzeltme görevlilerinin gerekli kılınmasını düşünmelidir. Neyse ki, geçen hafta bir Meclis komitesi, ceza infaz memurlarının operasyonel esnekliği korumak için ihtiyaç duyduklarını söyledikleri sayı olan fazla kapasiteyi kademeli ve pratik olarak 2.500'e düşürmeleri için bir yol haritası sağlayan bir yasayı kabul etti. Tasarı aynı zamanda düzeltme departmanının yataklardaki artışın haklı olduğunu öne sürebileceği durumlara da izin veriyor.
İdarenin rehabilitasyona daha fazla yatırım yapma ihtiyacının yanı sıra hapishane kapasitesiyle ilgili mahkeme kararlarıyla boğuştuğunu anlıyoruz. Ceza İnfaz Kurumu uzun yıllar boyunca rehabilitasyonu en üst düzeye çıkarmak ve tekrar suç işlemeyi azaltmak için çabaladı. Hapishane harcamalarında akıllı kesintiler yapmanın toplumsal yatırım ve rehabilitasyon için daha fazla fon yaratacağına ve Kaliforniyalıları daha güvenli hale getireceğine inanıyoruz.
2178 sayılı Meclis Tasarısı, valinin veri ve ihtiyaç nedeniyle hapishane kapasitesinin azaltılması yönündeki çağrısına yanıt veriyor. Bu tür kararlar için pragmatik ve esnek bir çerçeve sağlar. Aynı zamanda Newsom'un mali açıdan ihtiyatlı, ileri görüşlü bir Kaliforniya vizyonuyla da uyumludur.
Hapsedilmeye harcadığımız her dolar, ev inşa etmeye, öğrencilere destek olmaya ve iklim değişikliğiyle mücadeleye harcamadığımız paradır. Pek çok hayati program tehlikedeyken, Kaliforniyalıların daha geniş ihtiyaçlarını boş hapishanelerin önüne koymak gibi ahlaki bir zorunluluğumuz var.
Phil Ting, San Francisco'dan Demokratik Meclis üyesidir ve AB 2178'in yazarıdır. Amber-Rose Howard, Californians United for a Responsible Budget'ın genel müdürüdür.
Ancak harcamaların kesilebileceği ve kesilmesi gereken bir alan var: hapishaneler. Binlerce Kaliforniya hapishane yatağı kullanılmıyor. Basitçe bazı tesislerin birleştirilmesi ve kapatılması, sonuçta eyaletin yüz milyonlarca dolar tasarruf etmesini sağlayabilir.
Bu, eyaletimizin hapsetme kriziyle yüzleşen ve hapishane nüfusunu azaltan önemli reformlar sayesinde güvenli bir şekilde başarılabilir. Kaliforniya Ceza İnfaz Kurumu ve Rehabilitasyon Dairesi'ne göre 2019'da yaklaşık 130.000 kişi eyalet gözetimindeydi; geçen yılın sonunda bu sayı yaklaşık %25'lik bir düşüşle 96.000'e düştü.
Bugün eyaletin hapishane nüfusu yaklaşık 93.000'e düştü. Geriye yaklaşık 15.000 hapishane yatağı fazlası kalıyor; nüfus azalmaya devam ettikçe bu sayının dört yıl içinde 19.000'e çıkması bekleniyor. Sosyal güvenlik ağı programları yok olmak üzereyken bu yatakların bakımını yapmak mali açıdan sorumsuzluktur.
Boş yataklar, hapishanelerdeki fazlalığın ötesinde personel, operasyon ve bakım masraflarına gereksiz milyarlarca dolar harcamaya devam ettiğimiz anlamına geliyor. Cezaevlerinin birleştirilmesi ve devre dışı bırakılması, uzun vadede devletin bütçe açığını kapatmanın kolay bir yolunu sunuyor.
Vali Gavin Newsom iki hapishaneyi ve sekiz avluyu (her eyalet hapishanesi genellikle birkaç avludan oluşur) kapattı ve bir özel hapishane sözleşmesini sonlandırdı ve bir başka hapishanenin gelecek yıl için kapatılması planlanıyor. Ancak bu azalmalara rağmen boş kontenjanlar dört veya beş boş hapishaneye eşdeğer.
New York neyin mümkün olduğuna dair bir örnek sunuyor. 1999'dan beri hapishane nüfusu yarı yarıya azalan eyalet, kapandı düzinelerce Son yıllardaki tesisler. Vali Kathy Hochul kapatma teklifinde bulundu beş tane daha önümüzdeki mali yılda.
Kaliforniya da aynısını yapmalı. Eyaletin partizan olmayan Yasama Analisti Ofisi geçtiğimiz günlerde, beş hapishaneyi kapatarak eyaletin yıllık işletme giderlerinden 1 milyar dolar tasarruf edebileceğini ve sermaye giderlerinde de 2 milyar dolara kadar ek tasarruf sağlayabileceğini tahmin etti. Aksi takdirde ofis, eyaletin hapishane kapasitesinin beşte birinin kullanılmadan kalmasını bekliyor.
Yılda bir milyar dolar yalnızca bu ve gelecekteki açıkların kapatılmasına yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda gerçek kamu güvenliği önlemlerini de destekleyebilir: güvenlik ağı programları, eğitim, barınma ve iş gücü gelişimi. Eyaletin mevcut düzeltme bütçesi yaklaşık 15 milyar dolar. Kaliforniya Üniversitesi için eyaletin genel fon bütçesi? Altında 5 milyar dolar.
Güncellenmiş okul ders kitapları mı yoksa fazla hapishane yatakları mı istiyoruz? Umutsuzca uygun fiyatlı konutlara mı yoksa gereksiz hapishane bahçelerine mi ihtiyaç duyuyorsunuz? İnsanlara boş bir hücreyi izlemeleri için mi yoksa ulaşım altyapısı kurmaları için mi para ödemeliyiz?
Yasama Meclisi, giderek genişleyen hapishane sistemimizi dizginlemek için düzeltme görevlilerinin gerekli kılınmasını düşünmelidir. Neyse ki, geçen hafta bir Meclis komitesi, ceza infaz memurlarının operasyonel esnekliği korumak için ihtiyaç duyduklarını söyledikleri sayı olan fazla kapasiteyi kademeli ve pratik olarak 2.500'e düşürmeleri için bir yol haritası sağlayan bir yasayı kabul etti. Tasarı aynı zamanda düzeltme departmanının yataklardaki artışın haklı olduğunu öne sürebileceği durumlara da izin veriyor.
İdarenin rehabilitasyona daha fazla yatırım yapma ihtiyacının yanı sıra hapishane kapasitesiyle ilgili mahkeme kararlarıyla boğuştuğunu anlıyoruz. Ceza İnfaz Kurumu uzun yıllar boyunca rehabilitasyonu en üst düzeye çıkarmak ve tekrar suç işlemeyi azaltmak için çabaladı. Hapishane harcamalarında akıllı kesintiler yapmanın toplumsal yatırım ve rehabilitasyon için daha fazla fon yaratacağına ve Kaliforniyalıları daha güvenli hale getireceğine inanıyoruz.
2178 sayılı Meclis Tasarısı, valinin veri ve ihtiyaç nedeniyle hapishane kapasitesinin azaltılması yönündeki çağrısına yanıt veriyor. Bu tür kararlar için pragmatik ve esnek bir çerçeve sağlar. Aynı zamanda Newsom'un mali açıdan ihtiyatlı, ileri görüşlü bir Kaliforniya vizyonuyla da uyumludur.
Hapsedilmeye harcadığımız her dolar, ev inşa etmeye, öğrencilere destek olmaya ve iklim değişikliğiyle mücadeleye harcamadığımız paradır. Pek çok hayati program tehlikedeyken, Kaliforniyalıların daha geniş ihtiyaçlarını boş hapishanelerin önüne koymak gibi ahlaki bir zorunluluğumuz var.
Phil Ting, San Francisco'dan Demokratik Meclis üyesidir ve AB 2178'in yazarıdır. Amber-Rose Howard, Californians United for a Responsible Budget'ın genel müdürüdür.