Amerika kritik bir kavşağa yaklaşıyor. 2017 tarihli Vergi Kesintileri ve İş Yasası'nın birçok hükümünün bu yıl sona ereceği belirleniyor. Kongre onların geçmesine izin verebilir, ancak bu çoğu Amerikalı için büyük, ekonomik açıdan zarar verici bir vergi zammı anlamına gelir. Milletvekilleri tüm kesintileri kalıcı hale getirebilir, ancak gelir ofsetleri olmadan ülkenin felaket borç yükünü derinleştirecek.
Bu mali ikilemle başa çıkmanın daha hedefli ve sorumlu bir yolu var.
Mali durumumuzdan bahsetmeden vergileri kesmek hakkında konuşmak yaygın, politik olarak körüklenen bir hatadır. On yılda 37 trilyon dolarlık borçluyuz – on yılda 59 trilyon dolar – ve yıllarca süren endişe verici büyümeden sonra yıllık harcama açığı kabaca 2 trilyon dolar. Ayrıca yaklaşan yetki kriziyle uğraşmalıyız ve devlet borcuna ilişkin faiz ödemeleri en hızlı büyüyen bütçe kalemidir. Zaman değişiyor, mali sorumluluğu her zamankinden daha önemli hale getiriyor.
2017'de vergi kesintilerinin ön maliyeti 1.5 trilyon dolarkağıt üzerinde, onları kalıcı hale getirmek için maliyeti olabilir 4.6 trilyon dolar. Projeksiyonlar vergilendirilebilir gelir, yatırım ve büyümede olası bir artışı hafife aldığından, gerçek maliyet daha ucuz olmalıdır. Ancak önemli bir maliyet olduğunu inkar etmemeliyiz.
Ayrıca 2017 reformundan öğrenilecek çok sayıda ders var. Birincisi, tüm vergi indirimlerinin eşit derecede büyüme olmamasıdır. Bu nedenle, sadece en büyüme yanlısı hükümleri kalıcı yapmalı ve başkalarının kısa vadede süresi dolmasına veya genişletilmesine izin vermeliyiz.
2017 kesintilerinin büyümeyi ve daha yüksek geliri artırdığı ölçüde, çoğunlukla kurumlar vergisi oranının kalıcı olarak% 35'ten% 21'e düşmesinin ürünüdür. Bu, işletmelere uzun vadeli kesinlik, yatırım, sermaye oluşumu ve ücret büyümesini teşvik etti. Kısa vadeli desteklere yol açan ancak belirsizlik yaratan geçici vergi indirimlerinin aksine, kalıcı bir düşük oran firmaların operasyonları planlamasına, genişletmesine ve üretkenliği artırmasına izin verir.
Sermallanacak yakında eşleştirilmiş karşılık firmaların tam masraf Yatırımları, kalıcı kurumsal kesintiler daha fazla yerli ve yabancı yatırım çekerek zaman içinde daha yüksek ekonomik çıktı ve istihdam yaratmaya yol açtı.
Yeni bir hoover kurumu çalışmak işletmelerin kurumlar vergisi değişikliklerine daha önce düşünülenden daha duyarlı olduğunu ortaya koyuyor. 2017 kesintilerini analiz eden Kevin Hassett (Ulusal Ekonomi Konseyi'nin yeni direktörü), Jon Hartley ve Josh Rauh, sermaye maliyetindeki bir yüzde puan azalmasının daha önceki tahminleri aşarak yatırım oranlarını%2,4'e kadar artırabileceğini buldular.
Kongre bu nedenle sermaye yatırımının tam olarak harcanmasına da devam etmelidir. Ayrıca yapılara yatırımlara da genişletebilir.
Benzer şekilde, bireylerin vergi oranlarındaki kesintiler kalıcı hale getirilmelidir. Bu hüküm, özellikle yüksek kazançlar için iş, tasarruf ve yatırımları teşvik eder ve daha dinamik ve esnek bir ekonomiyi teşvik eder. Son araştırma Rauh ve Ryan Shyu, California vergi artışları üzerindeki, çoğu araştırmanın genel olarak varsayıldığından daha hassas yüksek gelirli dosyaların ne kadar daha hassas olduğunu gösterir. Ekonomistler, teklif 30'dan sonra vergi mükelleflerinin tepkilerine baktılar. Bu vergi mükelleflerinin ekstra% 0,8'i sonuç olarak devletten ayrıldı ve vergilendirilebilir geliri azaltarak iki yıl içinde beklenen gelirin% 61'ini aşındırdı. Yüksek vergi oranlarına ve bizim ilerici Federal vergi kodu, bireysel vergi indirimlerinin süresinin dolmasının öngörülenden daha büyük bir etkisi olacağı anlamına gelir ve bunları genişletmenin çoğu korkudan daha küçük bir açık etkisi olacaktır.
Ekonomi basit olsa da, kongre kuralları değildir. Bütçe mutabakatı, Kongre'nin vergi, harcama ve borçla ilgili faturaları basit bir Senato çoğunluğu ile geçirmesine izin veren özel bir süreçtir. Ancak Byrd kuralının bütçe konularıyla sınırlıdır ve açığı ofset olmadan 10 yıllık bir pencerenin ötesinde artıramaz.
Bu bizi ikinci derse götürüyor: Yasama organları, 2017 tedbirinin gelir yükseltme hükümlerini kalıcı hale getirmeli ve bazı harcamaları da azaltmalıdır.
Devlet ve Yerel Vergi (Tuz) indirim ve ipotek faiz kesintisi üzerindeki sınırların genişletilmesi ve kişisel muafiyetin (vergilendirilebilir gelirden üye üyelik için 4.050 $ üye üye hariç tutulması) önemli gelir elde edecektir-maliyeti karşılamaktan daha fazlası en çok büyüme odaklı vergi indirimlerinin. Kongre ayrıca, kurumsal tuz kesintisi, enerji sübvansiyonları ve stadyumlar için teşvikler gibi diğer vergi indirimlerini sadece birkaçını isimlendirmek ve işe yaratmak için diğer harcamaları kesmelidir.
Son olarak, diğer tüm, daha pahalı ve daha az büyüme (popüler olsa da) hükümler geçici olarak genişletilmelidir. Bunlar arasında çocuk vergisi kredisi genişlemesi, daha büyük standart kesinti ve alternatif asgari vergi indirimleri, kalıcı hale getirmek yerine birkaç yıl içinde sona erecek şekilde ayarlanabilecek. Bu, Kongre'nin her birini tartışması için zaman verirken açıkların yönetilmesine yardımcı olacaktır.
Benzer bir yaklaşım, Trump'ın ipuçları, fazla mesai ödemesi ve sosyal güvenlik avantajları için önerilen yeni vergi indirimleri için de geçerli olabilir, bu da büyüme yanlısı olmayan ve On yıl boyunca 5 trilyon dolara mal oldu.
Bir oy kullanan bir Cumhuriyet Meclisi çoğunluğu, uzlaşma zorlayıcı yoluyla bile vergi indirimlerini genişletme sürecini ortaya koyuyor. Sıkı öncelikler ve yönergeler belirlemek, işi yaptırmaya yardımcı olmalıdır. Bununla birlikte, başarının anahtarı, açığı ve borcu balon yapmadan ekonominin büyümesini destekleyecektir.
Veronique de Rugy George Mason Üniversitesi Mercatus Center'da kıdemli bir araştırma görevlisidir.
Bu mali ikilemle başa çıkmanın daha hedefli ve sorumlu bir yolu var.
Mali durumumuzdan bahsetmeden vergileri kesmek hakkında konuşmak yaygın, politik olarak körüklenen bir hatadır. On yılda 37 trilyon dolarlık borçluyuz – on yılda 59 trilyon dolar – ve yıllarca süren endişe verici büyümeden sonra yıllık harcama açığı kabaca 2 trilyon dolar. Ayrıca yaklaşan yetki kriziyle uğraşmalıyız ve devlet borcuna ilişkin faiz ödemeleri en hızlı büyüyen bütçe kalemidir. Zaman değişiyor, mali sorumluluğu her zamankinden daha önemli hale getiriyor.
2017'de vergi kesintilerinin ön maliyeti 1.5 trilyon dolarkağıt üzerinde, onları kalıcı hale getirmek için maliyeti olabilir 4.6 trilyon dolar. Projeksiyonlar vergilendirilebilir gelir, yatırım ve büyümede olası bir artışı hafife aldığından, gerçek maliyet daha ucuz olmalıdır. Ancak önemli bir maliyet olduğunu inkar etmemeliyiz.
Ayrıca 2017 reformundan öğrenilecek çok sayıda ders var. Birincisi, tüm vergi indirimlerinin eşit derecede büyüme olmamasıdır. Bu nedenle, sadece en büyüme yanlısı hükümleri kalıcı yapmalı ve başkalarının kısa vadede süresi dolmasına veya genişletilmesine izin vermeliyiz.
2017 kesintilerinin büyümeyi ve daha yüksek geliri artırdığı ölçüde, çoğunlukla kurumlar vergisi oranının kalıcı olarak% 35'ten% 21'e düşmesinin ürünüdür. Bu, işletmelere uzun vadeli kesinlik, yatırım, sermaye oluşumu ve ücret büyümesini teşvik etti. Kısa vadeli desteklere yol açan ancak belirsizlik yaratan geçici vergi indirimlerinin aksine, kalıcı bir düşük oran firmaların operasyonları planlamasına, genişletmesine ve üretkenliği artırmasına izin verir.
Sermallanacak yakında eşleştirilmiş karşılık firmaların tam masraf Yatırımları, kalıcı kurumsal kesintiler daha fazla yerli ve yabancı yatırım çekerek zaman içinde daha yüksek ekonomik çıktı ve istihdam yaratmaya yol açtı.
Yeni bir hoover kurumu çalışmak işletmelerin kurumlar vergisi değişikliklerine daha önce düşünülenden daha duyarlı olduğunu ortaya koyuyor. 2017 kesintilerini analiz eden Kevin Hassett (Ulusal Ekonomi Konseyi'nin yeni direktörü), Jon Hartley ve Josh Rauh, sermaye maliyetindeki bir yüzde puan azalmasının daha önceki tahminleri aşarak yatırım oranlarını%2,4'e kadar artırabileceğini buldular.
Kongre bu nedenle sermaye yatırımının tam olarak harcanmasına da devam etmelidir. Ayrıca yapılara yatırımlara da genişletebilir.
Benzer şekilde, bireylerin vergi oranlarındaki kesintiler kalıcı hale getirilmelidir. Bu hüküm, özellikle yüksek kazançlar için iş, tasarruf ve yatırımları teşvik eder ve daha dinamik ve esnek bir ekonomiyi teşvik eder. Son araştırma Rauh ve Ryan Shyu, California vergi artışları üzerindeki, çoğu araştırmanın genel olarak varsayıldığından daha hassas yüksek gelirli dosyaların ne kadar daha hassas olduğunu gösterir. Ekonomistler, teklif 30'dan sonra vergi mükelleflerinin tepkilerine baktılar. Bu vergi mükelleflerinin ekstra% 0,8'i sonuç olarak devletten ayrıldı ve vergilendirilebilir geliri azaltarak iki yıl içinde beklenen gelirin% 61'ini aşındırdı. Yüksek vergi oranlarına ve bizim ilerici Federal vergi kodu, bireysel vergi indirimlerinin süresinin dolmasının öngörülenden daha büyük bir etkisi olacağı anlamına gelir ve bunları genişletmenin çoğu korkudan daha küçük bir açık etkisi olacaktır.
Ekonomi basit olsa da, kongre kuralları değildir. Bütçe mutabakatı, Kongre'nin vergi, harcama ve borçla ilgili faturaları basit bir Senato çoğunluğu ile geçirmesine izin veren özel bir süreçtir. Ancak Byrd kuralının bütçe konularıyla sınırlıdır ve açığı ofset olmadan 10 yıllık bir pencerenin ötesinde artıramaz.
Bu bizi ikinci derse götürüyor: Yasama organları, 2017 tedbirinin gelir yükseltme hükümlerini kalıcı hale getirmeli ve bazı harcamaları da azaltmalıdır.
Devlet ve Yerel Vergi (Tuz) indirim ve ipotek faiz kesintisi üzerindeki sınırların genişletilmesi ve kişisel muafiyetin (vergilendirilebilir gelirden üye üyelik için 4.050 $ üye üye hariç tutulması) önemli gelir elde edecektir-maliyeti karşılamaktan daha fazlası en çok büyüme odaklı vergi indirimlerinin. Kongre ayrıca, kurumsal tuz kesintisi, enerji sübvansiyonları ve stadyumlar için teşvikler gibi diğer vergi indirimlerini sadece birkaçını isimlendirmek ve işe yaratmak için diğer harcamaları kesmelidir.
Son olarak, diğer tüm, daha pahalı ve daha az büyüme (popüler olsa da) hükümler geçici olarak genişletilmelidir. Bunlar arasında çocuk vergisi kredisi genişlemesi, daha büyük standart kesinti ve alternatif asgari vergi indirimleri, kalıcı hale getirmek yerine birkaç yıl içinde sona erecek şekilde ayarlanabilecek. Bu, Kongre'nin her birini tartışması için zaman verirken açıkların yönetilmesine yardımcı olacaktır.
Benzer bir yaklaşım, Trump'ın ipuçları, fazla mesai ödemesi ve sosyal güvenlik avantajları için önerilen yeni vergi indirimleri için de geçerli olabilir, bu da büyüme yanlısı olmayan ve On yıl boyunca 5 trilyon dolara mal oldu.
Bir oy kullanan bir Cumhuriyet Meclisi çoğunluğu, uzlaşma zorlayıcı yoluyla bile vergi indirimlerini genişletme sürecini ortaya koyuyor. Sıkı öncelikler ve yönergeler belirlemek, işi yaptırmaya yardımcı olmalıdır. Bununla birlikte, başarının anahtarı, açığı ve borcu balon yapmadan ekonominin büyümesini destekleyecektir.
Veronique de Rugy George Mason Üniversitesi Mercatus Center'da kıdemli bir araştırma görevlisidir.