Kasım seçimlerinde Kongre'nin kontrolünü belirlemek için Kaliforniya'daki birkaç sıkı kongre yarışının ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi olarak, Demokratların süper PAC'ı eyaletteki televizyon ve dijital reklamlara 27 milyon dolardan fazla para ayırdı.
Bu, Temsilciler Meclisi Çoğunluğu PAC'ın Pazar günü duyurduğu ilk 186 milyon dolarlık reklam satın alımında herhangi bir eyalette rezerve ettiği en yüksek tutardı; bu, kuruluşun erken kampanya döneminde şimdiye kadar harcadığı en büyük miktar.
Temsilciler Meclisi Azınlık Lideri Hakeem Jeffries ile müttefik olan PAC'ın başkanı Mike Smith, “Meclis Cumhuriyetçileri kaos yaratırken Amerikan halkını satmaktan başka bir şey yapmadı ve biz onları Amerikan karşıtı aşırılıkçı politikalarından ve gündemlerinden sorumlu tutuyoruz” dedi ( D.Y.).
Smith, yaptığı açıklamada, “Bu tarihi televizyon ve dijital çekinceler aracılığıyla Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC, Temsilciler Meclisi'ni tersine çevirmek ve Hakeem Jeffries'i Temsilciler Meclisi'nin bir sonraki Sözcüsü olarak seçmek için ne gerekiyorsa yapmaya hazır olduğumuzu açıkça ortaya koydu” dedi.
Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının Cumhuriyetçi versiyonu olan Kongre Liderlik Fonu, erken harcama planlarını henüz açıklamadı. Ancak grubun lideri GOP'un sonbahardaki şansına güvendiğini ifade etti.
Kongre Liderlik Fonu Başkanı Dan Conston yaptığı açıklamada, “En zorlu yarışlarda inanılmaz derecede güçlü Cumhuriyetçi görevlilere, çok daha iyi adaylara ve Cumhuriyetçilerin lehine görünen bir siyasi ortama sahibiz” dedi. “Kaynaklar oradaysa, bu sonbaharda Çoğunluğu elimizde tutacağız.”
Demokratların siyasi eylem komitesi geçen yıl eyalete 35 milyon dolar harcayacağını açıklamıştı; bu, Demokratların kale olması gereken bazı bölgelerde düşük performans gösterdiği 2022 ara seçimlerinde Kaliforniya kongre yarışlarında harcadığının kabaca üç katıydı.
Koridorun her iki tarafındaki siyasi gruplar her zaman reklam rezervasyonlarını yerine getirmiyor, bu nedenle PAC'ın Kaliforniya'da gerçekte ne kadar harcayacağı henüz bilinmiyor.
Ancak Demokratların Temsilciler Meclisi'nin kontrolünü ele geçirmek için dört sandalye kazanması gerekiyor; bu nedenle Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının, Başkan Biden'ın 2020'de kazandığı bölgelerde Cumhuriyetçilerin elindeki sandalyeler de dahil olmak üzere ülke çapında 45 kongre bölgesini hedefleyen harcama planı böyle. Kaliforniya'ya odaklandı.
Eyaletin 52 üyeli delegasyonu ülkedeki en büyük delegasyondur ve Kaliforniya'nın bağımsız yeniden sınırlandırma süreci, her iki taraf için de güvenli bölgeler yaratan önceki gerrymandering'in yerini alarak daha rekabetçi yarışlara yol açmıştır.
ABD Temsilciler Meclisi'nin 435 üyesinden 69'u Kasım ayında yarışıyor; bu yarışlar, onlarca yıldır Temsilciler Meclisi ve Senato yarışlarını takip eden partizan olmayan Cook Siyasi Raporu'na göre çekişmeli, rekabetçi veya potansiyel olarak savunmasız olarak değerlendiriliyor. Bunlardan on tanesi Kaliforniya'da.
Ayrıca eyalet, ülkenin en pahalı medya pazarlarından bazılarına da ev sahipliği yapıyor.
Bu faktörler Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının harcama planlarına yansıtılmaktadır.
Grup, ilk reklam satın alımında Los Angeles medya pazarına 18,1 milyon dolar harcamanın yanı sıra İspanyolca mesajlaşmaya da 1,1 milyon dolar harcamayı planlıyor. Bu bölgenin televizyon reklamları, GOP Temsilcileri Santa Clarita'dan Mike Garcia, Corona'dan Ken Calvert, Seal Beach'ten Michelle Steel ve Anaheim Hills'ten Young Kim bölgelerindeki seçmenler tarafından görülüyor ve bunların birçoğuna Kasım ayında şiddetli bir şekilde itiraz edilmesi bekleniyor. Demokratların başarısız ABD Senatosu yarışı nedeniyle Katie Porter'ın boşalttığı mor Orange County koltuğu için kıyasıya bir yarış sürüyor.
Eyaletteki diğer harcamalar, Hanford'dan Temsilciler David Valadao, Modesto'dan John Duarte ve Rocklin'den Kevin Kiley'nin elinde bulunan GOP bölgelerini ve Tracy'den Demokrat Temsilciler Josh Harder ve San Juan Capistrano'dan Mike Levin'i destekleme çabalarını hedefliyor.
Bu, Temsilciler Meclisi Çoğunluğu PAC'ın Pazar günü duyurduğu ilk 186 milyon dolarlık reklam satın alımında herhangi bir eyalette rezerve ettiği en yüksek tutardı; bu, kuruluşun erken kampanya döneminde şimdiye kadar harcadığı en büyük miktar.
Temsilciler Meclisi Azınlık Lideri Hakeem Jeffries ile müttefik olan PAC'ın başkanı Mike Smith, “Meclis Cumhuriyetçileri kaos yaratırken Amerikan halkını satmaktan başka bir şey yapmadı ve biz onları Amerikan karşıtı aşırılıkçı politikalarından ve gündemlerinden sorumlu tutuyoruz” dedi ( D.Y.).
Smith, yaptığı açıklamada, “Bu tarihi televizyon ve dijital çekinceler aracılığıyla Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC, Temsilciler Meclisi'ni tersine çevirmek ve Hakeem Jeffries'i Temsilciler Meclisi'nin bir sonraki Sözcüsü olarak seçmek için ne gerekiyorsa yapmaya hazır olduğumuzu açıkça ortaya koydu” dedi.
Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının Cumhuriyetçi versiyonu olan Kongre Liderlik Fonu, erken harcama planlarını henüz açıklamadı. Ancak grubun lideri GOP'un sonbahardaki şansına güvendiğini ifade etti.
Kongre Liderlik Fonu Başkanı Dan Conston yaptığı açıklamada, “En zorlu yarışlarda inanılmaz derecede güçlü Cumhuriyetçi görevlilere, çok daha iyi adaylara ve Cumhuriyetçilerin lehine görünen bir siyasi ortama sahibiz” dedi. “Kaynaklar oradaysa, bu sonbaharda Çoğunluğu elimizde tutacağız.”
Demokratların siyasi eylem komitesi geçen yıl eyalete 35 milyon dolar harcayacağını açıklamıştı; bu, Demokratların kale olması gereken bazı bölgelerde düşük performans gösterdiği 2022 ara seçimlerinde Kaliforniya kongre yarışlarında harcadığının kabaca üç katıydı.
Koridorun her iki tarafındaki siyasi gruplar her zaman reklam rezervasyonlarını yerine getirmiyor, bu nedenle PAC'ın Kaliforniya'da gerçekte ne kadar harcayacağı henüz bilinmiyor.
Ancak Demokratların Temsilciler Meclisi'nin kontrolünü ele geçirmek için dört sandalye kazanması gerekiyor; bu nedenle Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının, Başkan Biden'ın 2020'de kazandığı bölgelerde Cumhuriyetçilerin elindeki sandalyeler de dahil olmak üzere ülke çapında 45 kongre bölgesini hedefleyen harcama planı böyle. Kaliforniya'ya odaklandı.
Eyaletin 52 üyeli delegasyonu ülkedeki en büyük delegasyondur ve Kaliforniya'nın bağımsız yeniden sınırlandırma süreci, her iki taraf için de güvenli bölgeler yaratan önceki gerrymandering'in yerini alarak daha rekabetçi yarışlara yol açmıştır.
ABD Temsilciler Meclisi'nin 435 üyesinden 69'u Kasım ayında yarışıyor; bu yarışlar, onlarca yıldır Temsilciler Meclisi ve Senato yarışlarını takip eden partizan olmayan Cook Siyasi Raporu'na göre çekişmeli, rekabetçi veya potansiyel olarak savunmasız olarak değerlendiriliyor. Bunlardan on tanesi Kaliforniya'da.
Ayrıca eyalet, ülkenin en pahalı medya pazarlarından bazılarına da ev sahipliği yapıyor.
Bu faktörler Temsilciler Meclisi Çoğunluk PAC'ının harcama planlarına yansıtılmaktadır.
Grup, ilk reklam satın alımında Los Angeles medya pazarına 18,1 milyon dolar harcamanın yanı sıra İspanyolca mesajlaşmaya da 1,1 milyon dolar harcamayı planlıyor. Bu bölgenin televizyon reklamları, GOP Temsilcileri Santa Clarita'dan Mike Garcia, Corona'dan Ken Calvert, Seal Beach'ten Michelle Steel ve Anaheim Hills'ten Young Kim bölgelerindeki seçmenler tarafından görülüyor ve bunların birçoğuna Kasım ayında şiddetli bir şekilde itiraz edilmesi bekleniyor. Demokratların başarısız ABD Senatosu yarışı nedeniyle Katie Porter'ın boşalttığı mor Orange County koltuğu için kıyasıya bir yarış sürüyor.
Eyaletteki diğer harcamalar, Hanford'dan Temsilciler David Valadao, Modesto'dan John Duarte ve Rocklin'den Kevin Kiley'nin elinde bulunan GOP bölgelerini ve Tracy'den Demokrat Temsilciler Josh Harder ve San Juan Capistrano'dan Mike Levin'i destekleme çabalarını hedefliyor.