CNN başkanlık tartışmasını rakipleriyle paylaşıyor. Ama bağlı dizeler var

Nesrin

New member
CNN'in 2024 başkanlık seçim döngüsünün ilk tartışmasını yapma anlaşması, haber ağı için büyük bir darbe. İzleyicilerin bunu unutmasına izin vermeyecek.

Muhtemel adaylar olan Başkan Biden ve eski Başkan Trump arasında 27 Haziran'da yapılması planlanan hesaplaşma, tarihte ilk kez tek bir TV ağının genel bir seçim tartışması sunma özel haklarına sahip olması anlamına geliyor.

2020'de aynı iki aday arasında gerçekleşen ilk başkanlık tartışması 73 milyon izleyicinin ilgisini çekti ve bu, onu oldukça parçalanmış bir TV ortamında kalan son kitlesel izleyici deneyimlerinden biri haline getirdi. Bu, son yıllarda idari değişiklikler, bütçe kesintileri ve düşen reytinglerle sarsılan Warner Bros. Discovery'nin sahibi olduğu haber ağı için çok ihtiyaç duyulan bir zafer.

Ve CNN böylesine itibar kazandırıcı bir fırsatın boşa gitmesine izin vermeyecektir. Daha önceki başkanlık tartışmalarında görüldüğü gibi anayasayı gösteren mavi arka plan yerine izleyiciler kırmızı CNN logosunu görecek. Etkinlik, ağın Atlanta'daki stüdyosunda moderatör olarak görev yapacak olan CNN sunucuları Jake Tapper ve Dana Bash için önemli bir platform sağlayacak.

Ancak CNN'in gişe rekorları kıran reyting potansiyeli, ağın kendi prodüksiyonunu diğer ağlara ve dijital medya kuruluşlarına aktarma kararıyla azalacak. CNN bu teklifi bir kamu hizmeti olarak yapıyor. 1960'tan bu yana yapılan her başkanlık tartışması, büyük yayın ağlarında ve daha sonraki yıllarda kablolu haber kuruluşları CNN, Fox News ve MSNBC'de reklamsız olarak yayınlandı.

Bu nedenle, tartışmanın sunduğu fırsatı en üst düzeye çıkarmak için CNN, eş zamanlı yayının kullanımına, adı ne olması gerektiğine kadar kısıtlamalar getiriyor. Konuyu kamuya açık bir şekilde tartışma yetkisi olmayan bazı yöneticilere göre, etkinliğin gerçekleştirilmesiyle ilgilenen kuruluşlara bir koşullar listesi gönderildi.

Ağın koşullarına göre, CNN'in ekran logosu veya sıklıkla adlandırıldığı şekliyle “bug”, eş zamanlı yayın boyunca görünmelidir. Diğer ağlar da hatalarını ekrana koyabilirler ancak CNN'in grafiğini gizleyemezler.

CNN ayrıca diğer medya kuruluşlarının da etkinliğe “CNN Başkanlık Tartışması” adını vermesini talep ediyor. Bir ağ, televizyon yayını için herhangi bir canlı tanıtım veya reklam yayınlıyorsa, buna “CNN Başkanlık Tartışması Simulcast'i” adı verilmeli ve CNN tarafından sağlanan görseller kullanılmalıdır. Program rehberlerinde ve TV listelerinde “Simulcast: CNN Başkanlık Tartışması” olarak adlandırılmalıdır.

Genel başkanlık tartışmalarının reklamsız ilerlemesi geleneğinden bir kopuş olarak, 90 dakikalık hesaplaşmada her biri 3 1/2 dakika süren iki ticari ara verilecek. Eş zamanlı yayını yürüten satış noktaları aralara kendi reklamlarını ve tanıtımlarını koyabilir veya CNN tarafından satılan reklamları yayınlayabilir.

Bununla birlikte, diğer ağlar aralar sırasında veya televizyon yayınının herhangi bir bölümünde kendi sunucularını ve yorumcularını ekleyemezler – yalnızca etkinlikten önce ve sonra. Bir uzmanın veya rakip sunucunun araya girebilmesi için tartışma sahnesinin görüntüsünün ekrandan daraltılması yasaklanacak. Şartları ihlal eden satış noktaları yem taşıma hakkını kaybedecektir.

Cuma günü itibarıyla rakip ağ yöneticileri, CNN'in bazı gerekliliklerini geri çektiklerini söyledi. Bazı ağlar, her seferinde CNN'den bahsetmek zorunda kalırlarsa yayınlarında eş zamanlı yayını tanıtmamayı tercih edebilir.

Bir CNN temsilcisi, ağın eş zamanlı yayın haklarına ilişkin gerekliliklerini doğruladı ve prodüksiyonun tüm maliyetinin karşılanması karşılığında bu hakların talep edildiğini belirtti.

Temsilci, “CNN bu tartışmayı tek taraflı olarak yürütüyor ve bu da izleyiciler nezdinde şeffaflık ve önemli miktarda kaynak yatırımı gerektiriyor” dedi. “CNN, tartışmayı CNN.com'da ücretsiz olarak sunacak ve mümkün olduğu kadar çok Amerikalıya ulaşmak için onu çok çeşitli haber kaynaklarında sunacak.”

Her ne kadar resmi bir duyuru yapılmamış olsa da, CNN'in rakiplerinden birkaç yöneticiye göre tüm büyük ağların ve haber kanallarının tartışmayı yürütmesi bekleniyor. Ağların, elektronik programlama kılavuzlarında ve TV listelerinde listelenebilmesi için etkinlikten birkaç gün önce taahhütte bulunması gerekir.

Eski bir Haberler yöneticisi olan ve şu anda Hofstra Üniversitesi gazetecilik okulunun dekanı olan Mark Lukasiewicz, CNN gerekliliklerinin, diğer ağların kendi reklamlarıyla yayınlayabileceği bir eş zamanlı yayın için makul bir ödün olduğuna inandığını söyledi.

NBC'de çeşitli tartışmalar üzerinde çalışan Lukasiewicz, “Bunun çok adil bir düzenleme olduğunu düşünüyorum” dedi. “Ağların ilerideki tartışmaları bu şekilde yürütmesi iyi bir model. Umarım CNN'in bu teklifini dikkate alırlar, böylece tartışma mümkün olduğu kadar geniş bir şekilde görülür.”

CNN, Biden ve Trump kampanyalarının, 1988'den bu yana olayları denetleyen, kuralları belirleyen, mekanları ve moderatörleri seçen, partizan olmayan bir grup olan Başkanlık Tartışmaları Komisyonu'ndan geçmemeye karar vermesinin ardından elini kaldırdı. Büyük ağlardan biri kamera ve diğer teknik desteği sağlayacaktı ancak prodüksiyon üzerinde hiçbir etkisi olmayacaktı..

Biden ve Trump'ın kampanyaları, biri CNN'de, diğeri ise 10 Eylül'de Walt Disney Co.'nun ABC'sinde olmak üzere, David Muir ve Linsey Davis'in moderatörlüğünde olacak iki başa baş karşılaşma konusunda anlaştılar. Başkan Yardımcısı Kamala Harris, Trump'ın henüz belirlenmemiş aday arkadaşını CBS'de tartışmayı kabul etti.