Yeni bir anket, oy pusulalarının genellikle sayfalarca aday ve oy pusulası ölçülerini içerdiği Kaliforniya'da, seçmenlerin çoğunun seçim bilgileri için eyalet tarafından sağlanan rehbere güvendiğini ortaya çıkardı. Ancak tehlikede olan bu kadar çok şey varken Kaliforniyalılar, birçok kişinin güvenilmez bir kaynak olduğunu söylemesine rağmen, sosyal medya da dahil olmak üzere diğer çeşitli kanallardan da bilgi arıyor.
UC Berkeley Devlet Araştırmaları Enstitüsü, seçmenlerin %58'inin seçim araştırmaları için resmi seçmen kılavuzlarına, %40'ının gazete veya dergilere, %39'unun Google gibi arama motorlarına ve %32'sinin sosyal medya kaynaklarına başvurduğunu tespit etti. Rapora göre, seçimle ilgili haberlerde en sık alıntı yapılan sosyal medya kaynağı YouTube olurken, onu Facebook, Instagram, X (eski adıyla Twitter) ve TikTok takip ediyor.
Ancak bu uygulamalara olan ilgilerine rağmen, tüm sosyal medya kaynaklarından seçimle ilgili haberler alan seçmenlerin %60'ı, bu kaynaklardaki yanlış bilgilerin büyük bir sorun olduğuna inandıklarını söylüyor. İlave %22'lik bir kesim bunun küçük bir sorun olduğunu söylüyor.
“Haberlerini sosyal medyadan alan Kaliforniyalıların yüzde 80'inden fazlası, gördüklerinin gerçek ya da doğru olmadığından endişe ediyor. Bilgi ekosistemlerimiz tehlikede ve bunu herkes biliyor.” California Common Cause'un genel müdürü Jonathan Mehta Stein bir açıklamada bulundu. “Hayatımızın ve demokratik konuşmalarımızın çoğunu şekillendiren bu son derece güçlü teknolojilerin, hükümet, sivil toplum ve endüstri de dahil olmak üzere daha geniş bir paydaş yelpazesi tarafından yönetilmesi gerekiyor, böylece kolektif çıkarlarımız doğrultusunda çalışabiliyorlar.”
Anket, yaşlı seçmenlerin bilgi edinmek için seçmen rehberi, gazete ve televizyon gibi resmi ve geleneksel kaynaklara güvenme olasılığının daha yüksek olduğunu, gençlerin ise sosyal medyaya, Google gibi arama motorlarına, ailelerine ve arkadaşlarına yöneldiğini ortaya çıkardı.
Instagram genç seçmenlerin en popüler sosyal medya tercihi. Anket, 18-29 yaş arası gençlerin %44'ünün uygulamayı seçimle ilgili haberler almak için kullandığını, bunu %41'inin YouTube'da ve %37'sinin TikTok'ta izlediğini ortaya koydu. 50 ila 64 yaş arasındakilerin yalnızca %15'i, 65 yaş ve üzerindekilerin ise %6'sı Instagram'ı aynı amaçla kullanıyor.
Anket, ABD hükümetinin yakın zamanda Çin hükümetiyle ilişkisi açısından incelediği TikTok'a odaklandı. Nisan ayında Başkan Biden, bir Amerikan şirketinin mülkiyetini almadığı takdirde uygulamanın ABD'de yasaklanmasını öngören bir yasayı imzaladı. Haber, TikTok'u sıklıkla kullanan genç Amerikalılar arasında hızla öfke yarattı. IGS anketi, 18 ila 29 yaşındakilerin %59'unun TikTok'u kaydırdığını bildirdiğini ortaya çıkardı. Siyah Kaliforniyalılar uygulamayı diğer etnik gruplardan daha fazla kullanıyor; %58'i onu %51 ile Latinler takip ediyor.
Medya Demokrasi Fonu'nun geçici genel müdürü Jacquelyn Mason, yerel ve etnik medya kuruluşlarının kötüleşmesinin yanı sıra çevrimiçi platformların “haberleri siyasi olarak önceliksizleştirmesi”nin insanları bilgi için daha az güvenilir kaynaklara ittiğini söyledi.
“Bu durum aslında POC'leri, göçmenleri ve İngilizce konuşmayanları sosyal medyada kendi ilgi alanları ve toplulukları hakkında bilgi aramaya bırakıyor, bu da onları daha fazla yanlış bilgiye ve dezenformasyona maruz kalmaya çok yatkın hale getiriyor” dedi.
“Eğer tüm topluluklardan seçmenlerin bu seçim sırasında ihtiyaç duydukları ve güvendikleri bilgilere erişmelerini sağlamayı önemsiyorsak, o zaman dezenformasyon kampanyalarını durdurmalı ve insanları bunlara karşı aşılamalıyız. Dezenformasyon kampanyalarının farklı ırklardan olan toplulukları hedef aldığını biliyoruz, dolayısıyla vakıfların bu topluluklara yatırım yaparak onların geri püskürtülmesine yardımcı olması gerekiyor” dedi.
“Teknoloji platformlarının oynayacak çok büyük bir rolü var, ancak dezenformasyonla mücadele konusunda ciddileşene kadar en iyi çözümler, organizatörler, gazeteciler, güvenilir haberciler gibi insanlardan güç alanlardır” diye ekledi.
Ankete göre Kaliforniyalılar ezici bir çoğunlukla ABD'nin TikTok'a yönelik yasağını destekliyor (%57). Ancak TikTok'u çok sık kullananlar arasında destek %23'e düşüyor.
“[Non-users] DiCamillo, “Hükümetin yaptıklarını büyük ölçüde destekliyoruz çünkü mevcut sorunlar hakkında endişeleniyorlar” dedi. “Çin hükümeti insanların gördüklerini şekillendirmek için algoritmalar kullanıyor olabilir veya önemli miktarda kişisel bilgiye erişiyor olabilir. Ve en azından Kaliforniya seçmenleri arasında onlar hakkında endişeler – meşru endişeler – var.
Evelyn ve Walter Haas Jr. Fonu tarafından finanse edilen ankette Kaliforniya genelinde İngilizce, İspanyolca, Çince, Vietnamca ve Korece dillerinde 5.095 kayıtlı seçmen arasında anket yapıldı.
UC Berkeley Devlet Araştırmaları Enstitüsü, seçmenlerin %58'inin seçim araştırmaları için resmi seçmen kılavuzlarına, %40'ının gazete veya dergilere, %39'unun Google gibi arama motorlarına ve %32'sinin sosyal medya kaynaklarına başvurduğunu tespit etti. Rapora göre, seçimle ilgili haberlerde en sık alıntı yapılan sosyal medya kaynağı YouTube olurken, onu Facebook, Instagram, X (eski adıyla Twitter) ve TikTok takip ediyor.
Ancak bu uygulamalara olan ilgilerine rağmen, tüm sosyal medya kaynaklarından seçimle ilgili haberler alan seçmenlerin %60'ı, bu kaynaklardaki yanlış bilgilerin büyük bir sorun olduğuna inandıklarını söylüyor. İlave %22'lik bir kesim bunun küçük bir sorun olduğunu söylüyor.
“Haberlerini sosyal medyadan alan Kaliforniyalıların yüzde 80'inden fazlası, gördüklerinin gerçek ya da doğru olmadığından endişe ediyor. Bilgi ekosistemlerimiz tehlikede ve bunu herkes biliyor.” California Common Cause'un genel müdürü Jonathan Mehta Stein bir açıklamada bulundu. “Hayatımızın ve demokratik konuşmalarımızın çoğunu şekillendiren bu son derece güçlü teknolojilerin, hükümet, sivil toplum ve endüstri de dahil olmak üzere daha geniş bir paydaş yelpazesi tarafından yönetilmesi gerekiyor, böylece kolektif çıkarlarımız doğrultusunda çalışabiliyorlar.”
Anket, yaşlı seçmenlerin bilgi edinmek için seçmen rehberi, gazete ve televizyon gibi resmi ve geleneksel kaynaklara güvenme olasılığının daha yüksek olduğunu, gençlerin ise sosyal medyaya, Google gibi arama motorlarına, ailelerine ve arkadaşlarına yöneldiğini ortaya çıkardı.
Instagram genç seçmenlerin en popüler sosyal medya tercihi. Anket, 18-29 yaş arası gençlerin %44'ünün uygulamayı seçimle ilgili haberler almak için kullandığını, bunu %41'inin YouTube'da ve %37'sinin TikTok'ta izlediğini ortaya koydu. 50 ila 64 yaş arasındakilerin yalnızca %15'i, 65 yaş ve üzerindekilerin ise %6'sı Instagram'ı aynı amaçla kullanıyor.
Anket, ABD hükümetinin yakın zamanda Çin hükümetiyle ilişkisi açısından incelediği TikTok'a odaklandı. Nisan ayında Başkan Biden, bir Amerikan şirketinin mülkiyetini almadığı takdirde uygulamanın ABD'de yasaklanmasını öngören bir yasayı imzaladı. Haber, TikTok'u sıklıkla kullanan genç Amerikalılar arasında hızla öfke yarattı. IGS anketi, 18 ila 29 yaşındakilerin %59'unun TikTok'u kaydırdığını bildirdiğini ortaya çıkardı. Siyah Kaliforniyalılar uygulamayı diğer etnik gruplardan daha fazla kullanıyor; %58'i onu %51 ile Latinler takip ediyor.
Medya Demokrasi Fonu'nun geçici genel müdürü Jacquelyn Mason, yerel ve etnik medya kuruluşlarının kötüleşmesinin yanı sıra çevrimiçi platformların “haberleri siyasi olarak önceliksizleştirmesi”nin insanları bilgi için daha az güvenilir kaynaklara ittiğini söyledi.
“Bu durum aslında POC'leri, göçmenleri ve İngilizce konuşmayanları sosyal medyada kendi ilgi alanları ve toplulukları hakkında bilgi aramaya bırakıyor, bu da onları daha fazla yanlış bilgiye ve dezenformasyona maruz kalmaya çok yatkın hale getiriyor” dedi.
“Eğer tüm topluluklardan seçmenlerin bu seçim sırasında ihtiyaç duydukları ve güvendikleri bilgilere erişmelerini sağlamayı önemsiyorsak, o zaman dezenformasyon kampanyalarını durdurmalı ve insanları bunlara karşı aşılamalıyız. Dezenformasyon kampanyalarının farklı ırklardan olan toplulukları hedef aldığını biliyoruz, dolayısıyla vakıfların bu topluluklara yatırım yaparak onların geri püskürtülmesine yardımcı olması gerekiyor” dedi.
“Teknoloji platformlarının oynayacak çok büyük bir rolü var, ancak dezenformasyonla mücadele konusunda ciddileşene kadar en iyi çözümler, organizatörler, gazeteciler, güvenilir haberciler gibi insanlardan güç alanlardır” diye ekledi.
Ankete göre Kaliforniyalılar ezici bir çoğunlukla ABD'nin TikTok'a yönelik yasağını destekliyor (%57). Ancak TikTok'u çok sık kullananlar arasında destek %23'e düşüyor.
“[Non-users] DiCamillo, “Hükümetin yaptıklarını büyük ölçüde destekliyoruz çünkü mevcut sorunlar hakkında endişeleniyorlar” dedi. “Çin hükümeti insanların gördüklerini şekillendirmek için algoritmalar kullanıyor olabilir veya önemli miktarda kişisel bilgiye erişiyor olabilir. Ve en azından Kaliforniya seçmenleri arasında onlar hakkında endişeler – meşru endişeler – var.
Evelyn ve Walter Haas Jr. Fonu tarafından finanse edilen ankette Kaliforniya genelinde İngilizce, İspanyolca, Çince, Vietnamca ve Korece dillerinde 5.095 kayıtlı seçmen arasında anket yapıldı.